Barcelona
Catalunya va reduir un 3,6% les emissions de CO2 el 2006 però continua incomplint Kyoto
Catalunya va aconseguir reduir les emissions de CO2 un 3,6% el 2006, l'equivalent a dues tones de gasos que causen l'efecte hivernacle. Malgrat això, aquest tipus de contaminació ha augmentat un 41% respecte a la dècada dels 90. Amb aquestes dades, Catalunya superaria i incompliria els límits establerts pel Protocol de Kyoto. El transport i l'energia són els sectors que més emissions han emès.
14/07/2008 - 13.38 Actualitzat 14/07/2008 - 21.27
El conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar ha dit que es tracta d'una reducció puntual i no un canvi de tendència. "No podem caure en l'autocomplaència," ha afegit Baltasar.
El director de l'Oficina del Canvi Climàtic, Josep Garriga, ha explicat que "les emissios per culpa de l'energia i el transport no paren de pujar, també entre 2005 i 2006. Aquest és un dels sectors clau per lluitar contra el canvi climàtic a Catalunya."
Per mirar de reduir les emissions dels gasos responsables de l'escalfament global, el govern català aprovarà a finals d'agost un pla de mitigació del canvi climàtic a Catalunya que s'aplicarà entre 2008 i 2010. També es crearà l'Institut Català de Ciències del Clima. La Generalitat va aprovar també la reducció a 80 quilòmetres per hora la velocitat màxima a l'àrea metropolitana de Barcelona. La mesura, molt polèmica, té com a objectiu reduir els gasos procedents dels vehicles.
El director de l'Oficina del Canvi Climàtic, Josep Garriga, ha explicat que "les emissios per culpa de l'energia i el transport no paren de pujar, també entre 2005 i 2006. Aquest és un dels sectors clau per lluitar contra el canvi climàtic a Catalunya."
Per mirar de reduir les emissions dels gasos responsables de l'escalfament global, el govern català aprovarà a finals d'agost un pla de mitigació del canvi climàtic a Catalunya que s'aplicarà entre 2008 i 2010. També es crearà l'Institut Català de Ciències del Clima. La Generalitat va aprovar també la reducció a 80 quilòmetres per hora la velocitat màxima a l'àrea metropolitana de Barcelona. La mesura, molt polèmica, té com a objectiu reduir els gasos procedents dels vehicles.
Avui és notícia
Reubiquen part dels desallotjats del B9, mentre que una setantena es neguen a marxar de Badalona
Fiscalia insta a aclarir urgentment si Albiol ha ofert solucions als desallotjats del B9
Del "tots som persones" al "tenim por": com viu el barri del Sant Crist el desallotjament del B9
Com queden les tarifes del transport públic per al 2026 a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona
L'economia que ve segons el Banc d'Espanya: boom del consum a cop de crèdit i alça salarial