Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Flick Barça prèvia Betis
Eric Garcia renova Barça
Hugo Mallo abús sexual

Cotxes fúnebres circularan per Catalunya per alertar de les drogues i l'alcohol al volant

Quatre de cada deu conductors morts en accident havien begut o s'havien drogat

Redacció

07/03/2024 - 16.24 Actualitzat 08/03/2024 - 16.38

Dos cotxes fúnebres conscienciaran sobre el perill de conduir havent consumit alcohol i drogues.

El conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, ha anunciat aquest dijous la nova campanya del Servei Català de Trànsit i ha advertit que quatre de cada deu conductors morts en accidents de trànsit havien begut o consumit drogues o psicofàrmacs. 

"Això és una tragèdia, no es pot acceptar i el país s'ha de rebel·lar i actuar."

Amb el lema "Dalt del cotxe, 0,0", els dos vehicles recorreran durant un mes diferents punts de Catalunya per sensibilitzar la població del perill dels efectes de posar-se al voltant sota els efectes de l'alcohol o les drogues. 

Imatge del cotxe amb el lema de la nova campanya (ACN/Maria Pratdesaba)

Elena ha recalcat que l'objectiu últim d'aquesta campanya publicitària --que ha presentat amb el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel-- és contribuir a reduir el nombre d'accidents i arribar a les "zero víctimes a les carreteres".

Elena, durant la presentació de la nova campanya de l'SCT (ACN/Maria Pratdesaba)

Consum d'alcohol socialment acceptat

El Servei Català de Trànsit recorda que el consum d'alcohol no està associat només a l'oci nocturn i als joves.  

Per això, aquesta campanya impactant compta amb diferents espots que reflecteixen situacions en què els protagonistes consumeixen alcohol o drogues. Amb aquestes escenes, es posa de manifest que la societat ha normalitzat el consum d'alcohol o drogues en moltes situacions, ja sigui en una trobada amb els companys de feina, en un dinar familiar o al bar mentre el teu fill o filla juga un partit de futbol. 

Sigui en un context o un altre, els protagonistes acaben agafant el cotxe i l'espot acaba amb l'impacte de les conseqüències dramàtiques. 
 

 

Taxa 0,0

La campanya intenta fer una reflexió sobre els comportaments de risc i vol transmetre que l'única taxa segura en la conducció és el 0,0%, ja que el fet de consumir, encara que sigui dins els marges legals, no és garantia de conducció segura.

El consum d'alcohol augmenta el temps de reacció, dona una falsa sensació de seguretat, problemes d'atenció, control i coordinació i augmenta la somnolència. El consum d'estupefaents també posa en risc la seguretat dels usuaris perquè altera les condicions físiques i psíquiques.

El cotxe de la nova campanya de l'SCT circulant per Barcelona (ACN/Maria Pratdesaba)