B9 Badalona
Atemptat Moscou
Mor Vince Zampella
EUA i Veneçuela
Comprovar loteria de Nadal
Loteria de Nadal 2025
Epidèmia de grip
Illa pressupostos
Premi Internacional Catalunya
Medalla d'Or de la Generalitat
Drons Ucraïna
Tiroteig Castelldefels
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Barcelona

Cues i retards en el primer dia del pla especial que cobreix el tram entre Gavà i Sants

Cues i retards tant en autobús com en cotxe. El dispositiu especial habilitat per cobrir la interrupció del servei ferroviari en el tram entre Gavà i Sants ha reproduït al matí els mateixos problemes que té habitualment Rodalies Renfe. Els usuaris han patit desinformació, han hagut d'esperar per agafar els autobusos i finalment han arribat tard a les seves destinacions a conseqüència del trànsit, que ha estat especialment complicat al matí en hora punta. Les carreteres del Baix Llobregat han registrat importants retencions en direcció a Barcelona. Caldrà veure què passa a la tarda, quan els usuaris tornin a casa.

22/10/2007 - 06.07 Actualitzat 30/10/2007 - 13.46

La majoria dels afectats de les línies de rodalies C-2 i C-10 de Renfe i la línia Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat s'han mostrat indignats per la posada en servei del pla alternatiu de transport en què es mobilitzen aquest dilluns més de 200 autobusos.

La manca d'informació ha dificultat els desplaçaments dels soferts usuaris de Renfe, que en arribar a les estacions no sabien on havien d'anar tant a l'hora d'agafar el tren com a la d'enllaçar amb els autobusos habilitats. Renfe ha indicat que ha mobilitzat 36 informadors i guàrdies de seguretat privada, a més de reforçar la Policia Nacional destinada, però no ha estat suficient. Els afectats han explicat que no hi havia indicacions a les estacions, on se'ls deia que estiguessin atents a megafonia, mentre s'anaven succeint els canvis de via. Tampoc sabien ben bé on poden demanar el justificant quan arribaven amb retard. Per últim, molts s'han trobat que els deixaven a Maria Cristina, en lloc de Sants, fet que ha allargat més encara el trajecte fins al seu lloc de treball o estudi.

Però d'informació, també els n'ha faltat a alguns conductors vinguts de fora de Catalunya per donar aquest servei alternatiu, que s'han perdut perquè no coneixien prou bé el recorregut.

Finalment, no és estrany que s'hagin fet cues als enllaços de les estacions de tren per agafar el servei d'autobusos, ja que en un tren hi caben 1.800 persones i un autocar només pot absorbir-ne 55.

Així les coses, els usuaris dels trens que passen per Sant Vicenç de Calders han patit retards de 15 minuts en direcció a Barcelona, i 40 minuts en direcció sud, cap a Tortosa. També a Gavà els usuaris que arribaven amb tren han hagut de fer cua per poder agafar un autobús que els dugués al seu destí.

A més, les carreteres per on circulen els autobusos especials han registrat retencions més importants "del normal", segons ha informat el Servei Català de Trànsit, ja que moltes persones han optat per agafar el vehicle particular. Així doncs, s'han registrat retencions d'uns onze quilòmetres en hora punta, més del que ja és habitual als matins, a carreteres com l'autovia de Castelldefels i l'autopista del Garraf. La Ronda de Dalt i la del Litoral, que circumval·len la Ciutat Comtal, també han anat molt més plenes que de costum fins a les deu del matí, segons el SCT.

En total, són unes 160.000 persones les que es veuen afectades pel pla especial, que tornarà a posar-se a prova aquesta tarda, quan els usuaris que s'han desplaçat a la capital catalana aquest matí tornin a casa.

La companyia ferroviària ha modificat els recorreguts als trens de rodalies de les dues línies afectades (C-2 i C-10) a més dels serveis de mitjana i llarga distància que circulen per Barcelona arran del greu incident de dissabte provocat per les obres de l'AVE. A més, Renfe ha modificat els horaris dels combois, cosa que els usuaris s'han trobat en arribar a l'estació i que ha fet anar de corcoll a més d'un.

Tot plegat fa que la connexió de la capital catalana amb la resta de poblacions de l'àrea metropolitana no sigui gens fàcil.

Les protestes del usuaris també s'han referit al fet que el bitllet de tren es paga igual que sempre, tot i que Renfe "incompleix el seu contracte" amb els usuaris en oferir un servei de menor qualitat i ple de dificultats, segons els comentaris que s'han copsat a les estacions de Sants i Gavà.

Com estan les coses a cada línia?

A la línia C-2, que cobreix el trajecte entre Sant Vicenç de Calders i Maçanet, hi ha servei de tren entre Sant Vicenç de Calders i Gavà, i a l'inrevés. El tram des de Gavà, Viladecans i el Prat de Llobregat fins a Barcelona s'ha de fer amb un servei alternatiu directe en autobús. Aquests autobusos comencen o acaben el recorregut a la plaça d'Espanya, on els viatgers disposen d'enllaç amb les línies 1 i 3 del metro. D'altra banda, els viatgers que es desplacin entre Bellvitge i Sants han d'utilitzar la línia 1 del metro com a mitjà alternatiu.

La línia 7, que fa el trajecte entre Martorell i l'Hospitalet de Llobregat, manté el servei habitual en el trajecte Martorell-Sant Andreu Arenal. En aquesta última estació, els viatgers poden enllaçar amb les línies 3 i 4 de rodalies o la línia 1 del metro.

A la línia 10, entre Barcelona i l'aeroport del Prat, s'ha instal·lat un tren llançadora entre les estacions de l'aeroport i del Prat. A més, es disposa d'un servei directe d'autobusos per als trajectes estació de França-aeroport i Sants-aeroport.

Per últim, la línia 1 (Maçanet-l'Hospitalet de Llobregat/Molins de Rei), la línia 2 nord (Barcelona Sants-Maçanet), la línia 3 (l'Hospitalet-Vic) i la línia 4 (Sant Vicenç de Calders-Manresa) mantenen el seu servei habitual.

Per a qualsevol informació addicional sobre la programació especial de rodalies, els usuaris poden dirigir-se al telèfon 902 11 11 55 o a les pàgines web www.renfe.com i fgc.cat.