Més de 240 evacuats per l'incendi de la Franja de Ponent, que ja ha cremat més de 1.000 hectàrees

El foc també ha obligat a confinar els més de 1.200 veïns de la localitat de Fonts

Redacció

L'incendi que crema aquest dijous a la tarda a la Franja de Ponent, entre els termes municipals de Tamarit de Llitera i el Campell, ha obligat a desallotjar els veïns de Sanui i Alins i de Peralta de Calassanç

En total, es tracta de 240 persones afectades, que seran reallotjades de manera temporal a localitats properes, segons informa l'Operatiu d'Extinció del Govern de l'Aragó (Infoar).

També s'ha confinat la localitat de Fonts, segons informa el Centre d'Emergències del Govern de l'Aragó, que demana a la població que tanqui portes i finestres per evitar la inhalació de fum. El servei d'emergències ha enviat una alerta al telèfon mòbil de la població d'aquest municipi amb l'avís de confinament preventiu.

L'incendi ha cremat més de 1.000 hectàrees, segons ha informat el president del govern aragonès, Jorge Azcón. En una compareixença, el president s'ha mostrat molt preocupat perquè el foc està descontrolat i "està avançant d'una manera extraordinàriament preocupant".

La previsió no és que l'incendi es pugui extingir en un curt espai de temps

No obstant això, Azcón ha apuntat que confien que, amb l'arribada de la nit, el descens de les temperatures i la reducció de la intensitat del vent facilitaran les tasques d'extinció del foc.

Actualment hi treballen més de 100 operatius del Govern de l'Aragó, la Generalitat de Catalunya, el Ministeri per a la Transició Ecològica i la Unitat Militar d'Emergències.

Arran del foc s'ha activat el Pla Especial de Protecció Civil d'Emergències per Incendis Forestals (Procinfo), en situació operativa de nivell 2. 

També s'ha tallat la circulació per la carretera A-2216 entre Peralta de Calassanç i Sant Esteve de Llitera.

El Servei Oficial de l'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) a l'Aragó té activat un avís groc per temperatures màximes a la zona entre avui i dissabte.

Des de la comunitat de Meteo Aragón, apunten que la combinació d'altes temperatures, humitat baixa i vent del sud-est complicaran l'extinció del foc.

Segons informa el Govern de l'Aragó, el foc ha començat a les 11.30 d'aquest dijous per causes desconegudes. 

Inicialment, s'hi han desplaçat dues dotacions terrestres i tres mitjans aeris dels del Govern de l'Aragó, juntament amb un avió amfibi des de Reus, enviat pel Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic, i un helicòpter dels Bombers de Catalunya.

A mesura que l'incendi ha anat evolucionant, s'han afegit més dotacions a les tasques d'extinció.

A primera hora de la tarda l'avanç de les flames ha obligat a ampliar el dispositiu amb més dotacions aèries i terrestres. 

-- Estem treballant per ampliar aquesta informació --