Comprovar loteria de Nadal
Loteria de Nadal 2025
Epidèmia de grip
Illa pressupostos
EUA i Veneçuela
Premi Internacional Catalunya
Medalla d'Or de la Generalitat
Drons Ucraïna
Tiroteig Castelldefels
Mor Chris Rea
Ordeig pesta porcina africana
Cotxe bomba Moscou
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Barcelona

Educació es disculpa pel caos informàtic del sistema de posar notes

El departament demana explicacions a l'empresa proveïdora de la plataforma Esfer@ i parla d'un "clar error de programació de l'eina"

Redacció

19/06/2019 - 18.14 Actualitzat 19/06/2019 - 18.52

El Departament d'Educació ha demanat disculpes pel calvari informàtic que passen mestres i professors en aquest final de curs per posar les notes a través de la plataforma informàtica Esfer@. També ha reclamat explicacions a l'empresa proveïdora pel que considera que és "un clar error de programació de l'eina", segons fonts del Departament.

"Hem demanat disculpes als centres per les molèsties que els està causant aquesta aplicació", han afegit les mateixes fonts. Segons el departament, aquest dimarts ja s'havia introduït el 70% de les qualificacions dels alumnes amb aquest sistema, que aquest trimestre ha estat per primera vegada d'ús obligatori per a totes les escoles públiques i també per a Secundària.

Les paraules del departament no han convençut el sindicat USTEC, el majoritari a l'escola pública, que ha demanat la dimissió del conseller Josep Bargalló pel "caos en les avaluacions".

El portaveu del sindicat, Ramon Font, afirma que posar les notes ha estat "un martiri" que s'ha hagut de fer "sovint en dies festius i horaris intempestius" i ha advertit que el col·lapse d'aquest programa "imposat fa alguns anys" era previsible:

"Si tradicionalment les capacitats informàtiques del Departament d'Educació es caracteritzaven per la inestabilitat i la ineficiència, sobretot quan se subcontractaven empreses externes, la realitat és que dedicar només 5 persones a la gestió del programa per a 1,1 milions d'alumnes, 80.000 docents i 2.800 centres publics acaba generant una catàstrofe previsible."

Font ha afegit que, a Secundària, el professorat ha avaluat per competències "sense formació i en contra de la seva opinió".

Un altre sindicat, Comissions Obreres, ha demanat que es compensi el personal per les hores extres que s'estan fent i que es doni explicacions per escrit als centres, entre altres mesures.