Madrid
El grup aeronàutic europeu EADS tanca el 2007 amb pèrdues de 446 milions d'euros
El grup aeronàutic europeu EADS, que construeix els avions Airbus, va tancar l'exercici 2007 amb unes pèrdues de 446 milions d'euros, segons s'ha fet públic avui. El conglomerat europeu que manté una forta pugna per l'hegemonia amb la nord-americana Boeing va començar a vendre el 2007 el seu producte estrella: l'A-380, l'avió de passatgers més gran del món. Precisament aquest model, molt gran i amb cabines fetes a mida per a les aerolínies, havia portat molts problemes a EADS, que va entregar el primer aparell amb un any i mig de retard i amb grans costos addicionals. Els mals resultats del 2007 contrasten amb els beneficis moderats del 2006, quan va obtenir 99 milions d'euros de guany.
11/03/2008 - 10.45 Actualitzat 11/03/2008 - 14.23
El consorci aeroespacial europeu EADS va registrar una pèrdua neta de 446 milions d'euros el 2007, enfront el benefici net de 99 milions d'euros de l'exercici del 2006.
Els ingressos van ascendir a 39.123 milions d'euros el 2007, la qual cosa representa una lleugera caiguda de l'1%. Aquesta xifra de negoci s'ha vist protegida per un nombre elevat d'entregues d'avions comercials a Airbus, així com per volums més elevats a Eurocopter i EADS Astrium.
Malgrat l'efecte desfavorable del dòlar d'Estats Units i d'una reducció en el reconeixement d'ingressos de l'A-400-M, la facturació es va mantenir bàsicament estable, ha apuntat EADS, que va aconseguir un 55% dels seus ingressos fora d'Europa, gràcies a fortes aportacions d'Àsia-Pacífic (23%), Nord-Amèrica (20%) i altres regions (12%).
El benefici net d'explotació (Ebit), abans de fons de comerç i extraordinaris, va ascendir a 52 milions d'euros, un 87% menys que el 2006, arrossegat pels costos més grans de l'A-400-M a escala del grup –a causa de retards del programa d'entre sis i dotze mesos- i per costos de reestructuració del programa Power-8 i de l'A-350 XWB. A més, la repercussió del dòlar en les provisions va exercir una pressió addicional en l'Ebit.
Amb tot, el rendiment empresarial subjacent dels programes tradicionals d'EADS va seguir millorant. L'avanç en els lliuraments d'Airbus i la fortalesa de les activitats d'helicòpters, defensa i espai van representar aportacions positives. EASD ha afegit que l'Ebit ha assolit el seu punt d'inflexió.
EADS espera que Airbus obtingui uns 700 avions el 2008. Pel que fa als ingressos totals del grup, estima que sobrepassin els 40.000 milions d'euros el 2008, amb unes entregues al voltant de 470 avions l'any.
El grup preveu que el seu Ebit ascendeixi el 2008 a 1.800 milions d'euros, "com a reflex d'una major confiança en la seva capacitat per impulsar la rendibilitat, reconeixent l'evolució dels reptes econòmics i de costos". Aquesta xifra inclou dotacions per contingències de planificació.
No obstant, no té en compte la possible influència de moviments de les divises a curt termini en revaloritzacions de provisions ja existents, ni tampoc la repercussió de la potencial venda de seus industrials.
No estant exemptes de risc, però, EADS no preveu cap altre deteriorament substancial en els seus principals programes de desenvolupament. Abans de l'efecte del finançament a clients, EADS preveu un flux de caixa lliure de 500 milions d'euros el 2008.
Davant la fortalesa financera i l'encortajador rendiment operatiu dels programes tradicionals, EADS reprèn la política de dividends. Així, el consell d'administració recomanarà a la junta general d'accionistes un dividend de 0'12 euros per acció.
Els ingressos van ascendir a 39.123 milions d'euros el 2007, la qual cosa representa una lleugera caiguda de l'1%. Aquesta xifra de negoci s'ha vist protegida per un nombre elevat d'entregues d'avions comercials a Airbus, així com per volums més elevats a Eurocopter i EADS Astrium.
Malgrat l'efecte desfavorable del dòlar d'Estats Units i d'una reducció en el reconeixement d'ingressos de l'A-400-M, la facturació es va mantenir bàsicament estable, ha apuntat EADS, que va aconseguir un 55% dels seus ingressos fora d'Europa, gràcies a fortes aportacions d'Àsia-Pacífic (23%), Nord-Amèrica (20%) i altres regions (12%).
El benefici net d'explotació (Ebit), abans de fons de comerç i extraordinaris, va ascendir a 52 milions d'euros, un 87% menys que el 2006, arrossegat pels costos més grans de l'A-400-M a escala del grup –a causa de retards del programa d'entre sis i dotze mesos- i per costos de reestructuració del programa Power-8 i de l'A-350 XWB. A més, la repercussió del dòlar en les provisions va exercir una pressió addicional en l'Ebit.
Amb tot, el rendiment empresarial subjacent dels programes tradicionals d'EADS va seguir millorant. L'avanç en els lliuraments d'Airbus i la fortalesa de les activitats d'helicòpters, defensa i espai van representar aportacions positives. EASD ha afegit que l'Ebit ha assolit el seu punt d'inflexió.
EADS espera que Airbus obtingui uns 700 avions el 2008. Pel que fa als ingressos totals del grup, estima que sobrepassin els 40.000 milions d'euros el 2008, amb unes entregues al voltant de 470 avions l'any.
El grup preveu que el seu Ebit ascendeixi el 2008 a 1.800 milions d'euros, "com a reflex d'una major confiança en la seva capacitat per impulsar la rendibilitat, reconeixent l'evolució dels reptes econòmics i de costos". Aquesta xifra inclou dotacions per contingències de planificació.
No obstant, no té en compte la possible influència de moviments de les divises a curt termini en revaloritzacions de provisions ja existents, ni tampoc la repercussió de la potencial venda de seus industrials.
No estant exemptes de risc, però, EADS no preveu cap altre deteriorament substancial en els seus principals programes de desenvolupament. Abans de l'efecte del finançament a clients, EADS preveu un flux de caixa lliure de 500 milions d'euros el 2008.
Davant la fortalesa financera i l'encortajador rendiment operatiu dels programes tradicionals, EADS reprèn la política de dividends. Així, el consell d'administració recomanarà a la junta general d'accionistes un dividend de 0'12 euros per acció.
Avui és notícia
Efectes de la llevantada: vehicles atrapats, una dona ferida crítica i crescuda de rius i rieres
La llevantada, en imatges: del fort onatge de la costa a la neu del Ripollès
Busquen una família valenciana desapareguda a Indonèsia en el naufragi d'un vaixell turístic
Trump i el tauler internacional: cada cop més fronts oberts, però sense gaires avenços
Educació controlarà els continguts d'una escola de Terrassa pel gir ultraconservador