Loteria de Nadal 2025
B9 de Badalona
Comicis a Extremadura
Tiroteig a Johannesburg
Dossier Epstein
Tales il·legals arbres
Mort violenta Molins de Rei
Inuncat
Oficines Correus Extremadura
Selectivitat 2026 (PAU)
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Barcelona

El grup mexicà Bimbo compra Panrico i es converteix en el líder del negoci del pa de motllo i brioixeria

Bimbo adquireix Panrico lliure de deutes després de la reestructuració que ha fet el fons de capital risc nord-americà Oaktree

Redacció

20/06/2015 - 16.42 Actualitzat 20/06/2015 - 18.21

El grup mexicà Bimbo ha firmat un preacord amb el fons de capital risc nord-americà Oaktree per comprar-li el 100% de Panrico, amb la qual cosa Bimbo es convertirà en el líder a Espanya del negoci del pa de motllo i la brioixeria.

Bimbo adquireix Panrico lliure de deute després de la reestructuració duta a terme per Oaktree. Panrico ha viscut un llarg conflicte laboral des que va engegar un ERO el 2013 que, a Catalunya va afectar 133 treballadors.

El mes de desembre la fàbrica de Panrico a Santa Perpètua de la Mogoda va reprendre la producció després de tretze mesos d'inactivitat arran de la vaga indefinida dels treballadors en protesta per l'ERO i pel conflicte amb la companyia. La vaga dels treballadors de Panrico ha estat la més llarga dels últims 40 anys.

L'operació de compra pot trigar a tancar-se totalment "quatre o sis mesos", perquè Bimbo ha de revisar primer l'operativa i els estats financers de Panrico i rebre les corresponents autoritzacions de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, entre altres condicionants.

La companyia resultant de l'operació de compra facturarà prop de 700 milions d'euros i es convertirà en el líder a Espanya del negoci del pa de motllo i la brioixeria. En virtut del pacte, Bimbo es quedarà amb els 2.000 empleats de Panrico, comprarà les seves marques i es quedarà amb les seves nou fàbriques a Espanya i Portugal.

La mexicana Bimbo controla ara una quota de mercat en valor del 40,8% en pa i, amb l'adquisició de Panrico, elevaria aquesta xifra al 49,3%, mentre que en brioixeria el nou grup passarà a controlar una quota de mercat en valor del 20%, en competència amb altres fabricants espanyols com Dulcesol i Adam Foods, una de les dues empreses fruit de l'escissió de Nutrexpa.