Comprovar loteria de Nadal
Loteria de Nadal 2025
Epidèmia de grip
Illa pressupostos
EUA i Veneçuela
Premi Internacional Catalunya
Medalla d'Or de la Generalitat
Drons Ucraïna
Tiroteig Castelldefels
Mor Chris Rea
Ordeig pesta porcina africana
Cotxe bomba Moscou
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Madrid

El president de Freixenet diu que l'empresa "s'adaptaria" a una Catalunya independent però no creu que ho arribi a ser

El president de l'empresa penedesenca defensa una consulta "legal i d'acord amb el govern de l'Estat" i pensa que la majoria de catalans volen continuar sent espanyols. Josep Lluís Bonet admet "un cert boicot" tant a Catalunya com a la resta de l'Estat, però hi treu importància econòmica: "Ens fa un gran mal moral, però poc mal material".

Redacció

05/11/2013 - 16.19 Actualitzat 05/11/2013 - 17.29

El president de Freixenet, Josep Lluís Bonet, ha afirmat que l'empresa "s'adaptaria a la situació" si Catalunya fos independent, però creu que això no arribarà a passar. "Crec que no arribarà a ser. Sóc escèptic en aquest punt", ha admès Bonet en una trobada informativa a Madrid, en què ha defensat una consulta "legal i d'acord amb el govern de l'Estat".

Bonet s'ha mostrat menys contundent que un altre reconegut empresari, l'editor del Grup Planeta, José Manuel Lara Bosch, que va amenaçar de treure l'editorial de Catalunya si el país s'independitzava i va assegurar que "la independència és impossible i tothom ho sap".

En el Fòrum Espanya Internacional, el directiu de l'empresa penedesenca ha negat que l'empresa del cava hagi cancel·lat inversions a Catalunya. "Continuem invertint a Catalunya i a fora", ha destacat, al mateix temps que ha remarcat que "Catalunya és part essencial d'Espanya i qui no vulgui veure-ho, s'equivoca". Són unes declaracions semblants a les que va fer recentment al diari "The New York Times".

Bonet ha admès que, arran d'aquestes declaracions i del procés sobiranista, Freixenet és objectiu "d'un cert boicot", tant a Catalunya com a la resta de l'Estat, però ha admès que el pes de l'exportació i la presència internacional de la companyia contraresten aquesta penalització. "Ens fa un gran mal moral, però poc mal material", ha conclòs. El mercat espanyol, de fet, només és el destinatari del 20% de la producció d'aquesta marca de cava.