
El preu dels segells puja 5 cèntims, en un dels augments més alts de l'última dècada
Correus justifica la pujada per millorar la qualitat i l'eficiència del servei
Redacció
29/12/2017 - 16.16 Actualitzat 01/01/2018 - 16.12
Enviar una carta per Correus a un altre punt de l'estat costarà a partir de l'1 de gener 5 cèntims més. Caldrà posar-hi 55 cèntims en segells. El franqueig de les cartes internacionals s'apujarà de 10 cèntims.
Correus justifica la pujada per millorar la qualitat i l'eficiència del servei. Assegura que, de tota manera, les tarifes postals de l'estat espanyol són de les més econòmiques de la Unió Europea.
Aquesta és la tercera pujada més gran en 10 anys i la segona consecutiva. Aquest 2017 ja va pujar un 11% i el 2015 un 10,5%. La tarifa postal està considerada un servei públic.
El burofax mantindrà les seves tarifes, tot i que el burofax premium pujarà un 3,06% i costarà 26 cèntims d'euros més.
La societat postal pública assegura que, tot i la pujada, Espanya seguirà figurant el 2018 entre els països de la UE amb les tarifes postals més econòmiques. Segons indica, el preu mitjà del segell comú és inferior a la mesura del que costa a Europa (0,88 euros), i el d'altres països de l'entorn com Alemanya (0,70 euros), Regne Unit (0,79 euros) i França (0,85 euros).
Un mercat a la baixa
Els enviaments postals de cartes, targetes, cartes certificades i notificacions continua caient any rere any. Les últimes dades, de 2016, mostren una caiguda del 6,5% respecte a l'any anterior. En concret, es van gestionar gairebé 227 milions menys d'enviaments tradicionals
En el 64% de les llars espanyoles, segons dades de Correus, no es va enviar ni una sola carta.
Avui és notícia
La UE acorda facilitar l'expulsió de migrants i avala el model de centres de deportació de Meloni
Un any sense Al-Assad a Síria: entre la reconstrucció, la violència sectària i un nou rol mundial
Sis experts, dos de l'IRTA, investigaran l'origen i de quin laboratori hauria sortit la pesta porcina
Cues a l'AP-7, la C-16, la C-14 i l'N-260 en direcció Barcelona: les vies més plenes de l'operació tornada
Quan un embús fantasma atura el trànsit: per què passa i en quins punts n'hi ha més