El Voló
El Rosselló estrena una línia de tren per transportar tràilers fins a Luxemburg
A la Catalunya Nord estan provant un nou sistema per treure camions de gran tonatge de les autopistes. Es tracta de posar-los dalt d'un tren al Voló, al Rosselló, i descarregar-los a Luxemburg. Són 15 hores de viatge més net, més ràpid, més barat i més segur que per carretera. De moment, està en fase experimental, però volen estrenar-lo al juliol. Contràriament a altres sistemes de transports combinats, aquest no necessita cap maquinària pesant per carregar o descarregar els vagons.
04/04/2007 - 15.11 Actualitzat 04/04/2007 - 18.07
Al Voló, els camions poden pujar directament de l'andana als vagons, rebaixats especialment, que pivoten arran de terra per facilitar l'embarcament. Aquesta és la principal peculiaritat del sistema.
El responsable tècnic de la plataforma, Jean-Pierre Zerr, destaca que "pel xòfer només calguin 30 o 35 minuts per carregar un remolc i descarregar-ne un altre". Un altre punt a favor del sistema és la puntualitat del trens, que garanteix que els tràilers arribin a Luxemburg a l'hora.
Diverses empreses especialitzades en el transport internacional ja s'han mostrat interessades a fer servir aquesta nova autopista ferroviària. La línia es va inaugurar la setmana passada de manera simbòlica, encara que entrarà efectivament en servei el pròxim mes de juliol.
Avui és notícia
Efectes de la llevantada: vehicles atrapats, una dona ferida crítica i crescuda de rius i rieres
La llevantada, en imatges: del fort onatge de la costa a la neu del Ripollès
Busquen una família valenciana desapareguda a Indonèsia en el naufragi d'un vaixell turístic
Trump i el tauler internacional: cada cop més fronts oberts, però sense gaires avenços
Educació controlarà els continguts d'una escola de Terrassa pel gir ultraconservador