Lleida
El TGV Madrid-Lleida estrena quatre dels setze combois Talgo que han de cobrir la línia
La línia del Tren de Gran Velocitat Madrid-Lleida està d'estrena. A les set del matí, puntual, ha sortit de l'estació de Lleida un dels nous trens d'alta velocitat que el govern va encarregar al consorci Talgo-Bombardier per prestar servei a la línia que uneix la capital de l'estat espanyol i la capital del Segrià. Dels setze que s'havien encarregat, però, només se n'han enllestit quatre. Fins ara, es feien servir combois Talgo i trens d'alta velocitat de la línia Madrid-Sevilla.
04/12/2019 - 14.45 Actualitzat 04/12/2019 - 14.23
Renfe ha estrenat el nou tren Ave S-102, el primer fabricat a Espanya pel consorci Talgo-Bombardier i en què l'operadora ha invertit un total de 330 milions d'euros, a raó de 20,6 milions per cada unitat de les setze que componen el parc de nous trens adquirit i que cobrirà la línia del TGV Madrid-Lleida. El primer "ànec", denominació amb la qual es coneix el nou TGV a causa de la forma de la seva locomotora, ha marxat a les set del matí de l'estació de Lleida-Pirineus en direcció a Madrid i el segon ha sortit d'Atocha cap a la ciutat catalana dues hores més tard. En una primera fase, l'operador ferroviari posarà a circular quatre dels setze combois previstos. Al maig se'n posaran en servei quatre més i els vuit restants s'incorporaran a mesura que ho permeti el seu procés d'homologació.
Avui és notícia
20 municipis rebran 233 milions de la llei de barris: quins són i a què destinaran els diners
Relators de l'ONU denuncien el "tracte cruel i degradant" del desallotjament del B9 de Badalona
L'Ajuntament de Badalona fa fora les desenes de persones acampades davant el B9
Ordeig diu que els experts europeus no veuen per ara indicis que la pesta porcina sortís de l'IRTA-CReSA
Activada l'alerta Inuncat pel risc de pluges abundants al litoral i prelitoral de Barcelona i Girona