El TGV tindrà trens directes entre Madrid i Barcelona cada hora a les franges de més demanda
Segons ha pogut saber Catalunya Ràdio, el TGV competirà amb el pont aeri amb trens directes cada hora entre Madrid i Barcelona a les franges de més demanda. L'emissora ha tingut accés al document que recull els horaris amb què treballa Renfe.
07/02/2008 - 19.15 Actualitzat 30/11/2022 - 13.11
Hi haurà una desena de trens d'anada i tornada, i faran el recorregut amb un temps aproximat de dues hores i 35 minuts. Els trens directes es combinaran amb d'altres amb parades intermitges, fins a un total de 25 circulacions per sentit els dies feiners.
A més dels TGVs directes, també hi haurà trens semidrectes, que només pararan a Saragossa i trigaran dues hores amb 45 minuts, i trens amb parada a totes les estacions - incloses Lleida i Tarragona - que trigaran tres hores i cinc minuts. Segons la proposta d'horaris de RENFE, a la qual ha tingut accés Catalunya Ràdio, de 6 a 10 del matí i de 3 a 8 de la tarda sortiran AVEs cada mitja hora. A les hores en punt sortiran trens amb parades intermitges, i als dos quarts sortiran els trens directes. A la resta del dia, els TGVs sortiran cada hora i no hi haurà trens directes.
Tot això pel fa a sortides des de Sants. Si es mira a la inversa, de Madrid cap a Barcelona, l'esquema és molt similar, però allà els trens directes sortiran a l'hora en punt.
L'esquema d'horaris està molt pensat per a negocis: els TGVs directes es concentren a primera hora i permeten ser a Madrid a partir de les 9 del matí. I de tornada, hi ha trens directes a partir de les 3 de la tarda i fins a les 9 del vespre, de manera que es pot ser a Barcelona, com a molt tard, a dos quarts de dotze. Aquest esquema es repeteix en els dos sentits.
En referència als combois que paren a Lleida i a Tarragona, si es mira el número de trens, més o menys es queda igual, amb algunes variacions horàries amunt i avall. Això sí, en cap cas tindran un tren directe cap a Madrid. El temps estimat entre Barcelona i Tarragona és de 32 minuts, i entre Lleida i Barcelona de 55 minuts.
Pel que fa a l'arribada del TGV a Barcelona no hi ha res oficial, però algunes pistes senyalen al voltant del 19 o el 20.
A més dels TGVs directes, també hi haurà trens semidrectes, que només pararan a Saragossa i trigaran dues hores amb 45 minuts, i trens amb parada a totes les estacions - incloses Lleida i Tarragona - que trigaran tres hores i cinc minuts. Segons la proposta d'horaris de RENFE, a la qual ha tingut accés Catalunya Ràdio, de 6 a 10 del matí i de 3 a 8 de la tarda sortiran AVEs cada mitja hora. A les hores en punt sortiran trens amb parades intermitges, i als dos quarts sortiran els trens directes. A la resta del dia, els TGVs sortiran cada hora i no hi haurà trens directes.
Tot això pel fa a sortides des de Sants. Si es mira a la inversa, de Madrid cap a Barcelona, l'esquema és molt similar, però allà els trens directes sortiran a l'hora en punt.
L'esquema d'horaris està molt pensat per a negocis: els TGVs directes es concentren a primera hora i permeten ser a Madrid a partir de les 9 del matí. I de tornada, hi ha trens directes a partir de les 3 de la tarda i fins a les 9 del vespre, de manera que es pot ser a Barcelona, com a molt tard, a dos quarts de dotze. Aquest esquema es repeteix en els dos sentits.
En referència als combois que paren a Lleida i a Tarragona, si es mira el número de trens, més o menys es queda igual, amb algunes variacions horàries amunt i avall. Això sí, en cap cas tindran un tren directe cap a Madrid. El temps estimat entre Barcelona i Tarragona és de 32 minuts, i entre Lleida i Barcelona de 55 minuts.
Pel que fa a l'arribada del TGV a Barcelona no hi ha res oficial, però algunes pistes senyalen al voltant del 19 o el 20.
Avui és notícia
El ministeri investiga si el brot de pesta porcina africana ha sortit d'un laboratori

Se sacrificaran i es comercialitzaran 30.000 porcs de granges a prop del focus de la pesta porcina
S'amplia la prohibició d'accés als espais naturals per la pesta porcina: consulta els 91 municipis
Illa esquiva les crítiques de l'oposició per la pesta porcina i diu que "les coses s'han fet bé"
El pes del sector porcí català: 4.260 milions d'euros de negoci a l'exterior