B9 Badalona
Atemptat Moscou
Mor Vince Zampella
EUA i Veneçuela
Comprovar loteria de Nadal
Loteria de Nadal 2025
Epidèmia de grip
Illa pressupostos
Premi Internacional Catalunya
Medalla d'Or de la Generalitat
Drons Ucraïna
Tiroteig Castelldefels
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

El transport públic al Baix Empordà serà més barat: tindrà el mateix preu de l'ATM de Girona

El govern admet que problemes com la poca freqüència de pas o l'incompliment d'horaris s'hauran de resoldre quan es renovi el servei, el 2028

Redacció

05/02/2025 - 14.02 Actualitzat 04/09/2025 - 11.05

El Baix Empordà s'incorporarà aquest any 2025 a la integració tarifària de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat de Girona. És una reclamació "històrica" de la comarca que permetrà rebaixar el preu de les tarifes del transport públic. No és l'única queixa que tenen els veïns de la zona, que també denuncien poca qualitat del servei: freqüències escasses dels autobusos i incompliment d'horaris.

El secretari de Mobilitat i Infraestructures del govern, el gironí Manel Nadal, espera poder arreglar aquests problemes --que els alcaldes de la zona i les sindicatures de greuges han posat sobre la taula-- en el proper contracte de serveis.

Les concessions es van renovar el 2003, per un període de 25 anys. És a dir, que s'haurà de replantejar el mapa del servei el 2028.

"És una oportunitat de canviar i de millorar el servei a tot Catalunya. Disposem de companyies boníssimes i hi poden competir les catalanes, les de la resta d'Espanya i les europees."

El defensor de la ciutadania de Palafrugell, Francesc Almagro, admet que haver d'esperar tres anys més pot semblar un termini molt llunyà, però que s'ha d'aprofitar aquest temps per fer un bon estudi de la situació i garantir que el model futur resolgui els problemes actuals.

De moment, el compromís més immediat del govern és abaixar el cost que el transport té per a l'usuari, que podrà gaudir dels abonaments que ara ja tenen els qui formen part de l'ATM gironina. Per exemple, si fins ara viatjar de la Bisbal d'Empordà a Girona voltava els 5 euros i mig, amb aquests canvis passarà a costar un euro i mig.


A més, el Baix Empordà no té estacions de tren. Les més properes són a Flaçà, al Gironès, per als habitants de l'interior, i Caldes de Malavella, per a alguns municipis de la costa. Nadal admet que cal millorar la connexió amb les dues estacions, a més de fer-ho amb Girona i amb la capital de la comarca, la Bisbal, on hi ha administracions com Hisenda, l'oficina del SOC o els jutjats.

A banda de la integració tarifària, també s'ha anunciat un increment horari del Click.cat, el servei de bus a demanda en diferents pobles petits de la comarca. El servei passarà de tres hores diàries a nou per, entre altres coses, respondre a les necessitats de mobilitat obligada.