Madrid
Els avions planaran els últims 180 km abans d'aterrar per reduir CO2
El ministre de Foment, José Blanco, ha anunciat que a partir del 2010 Espanya implantarà el sistema d'"aterratge verd" en els aeroports. Es tracta, ha dit Blanco davant la Comissió Mixta del Congrés i el Senat per a l'Estudi del Canvi Climàtic, "d'una mesura perquè els avions prenguin terra a mínima potència, planant, amb menys soroll, menys despesa de combustible i menys emissions". Actualment els avions baixen fins a certa altura i després l'han de mantenir amb restriccions de velocitat. Amb el nou sistema, en lloc de baixar a salts ficant potència de tant en tant, baixaran de forma contínua.
12/11/2009 - 20.24 Actualitzat 12/11/2009 - 21.18
El degà del Col·legi Oficial de Pilots d'Aviació Civil, Luis Lacasa, explica que amb aquest sistema de descens continu "a uns 180 quilòmetres de distància el pilot posa els motors al ralentí i baixa planant. A uns onze quilòmetres de la pista començaria a ficar potència per fer l'aterratge normal ".
Lacasa, que ja ha realitzat tres proves d'aterratge continu amb un Airbus 340, explica que el principal problema del nou sistema és la gestió del trànsit aeri, ja que no tots els avions baixaran a la mateixa velocitat. Per això el sistema es començarà a implantar de nit.
Foment afirma que, "amb aquestes aproximacions verdes, s'aconseguirà una reducció entre quatre i sis decibels en les poblacions situades a més de divuit quilòmetres de la pista d'aterratge" i que s'estalviaran "entre 100 i 160 quilos de combustible per vol i les emissions de CO2 es reduiran entre 300 i 480 quilos per operació ". Altres països assagen sistemes semblants. El temps de vol només augmenta en uns dos minuts.
El sector de l'aviació, responsable d'un 2% de les emissions mundials de gasos d'efecte hivernacle, està exempt del control d'emissions, però es troba en un procés d'estalvi al màxim de combustible. Foment ja ha renegociat l'ús de rutes aèries fins ara reservades a vols militars per estalviar temps i combustible. La reestructuració de l'espai aeri estalviarà, segons el ministeri, 600.000 tones de CO2.
Lacasa, que ja ha realitzat tres proves d'aterratge continu amb un Airbus 340, explica que el principal problema del nou sistema és la gestió del trànsit aeri, ja que no tots els avions baixaran a la mateixa velocitat. Per això el sistema es començarà a implantar de nit.
Foment afirma que, "amb aquestes aproximacions verdes, s'aconseguirà una reducció entre quatre i sis decibels en les poblacions situades a més de divuit quilòmetres de la pista d'aterratge" i que s'estalviaran "entre 100 i 160 quilos de combustible per vol i les emissions de CO2 es reduiran entre 300 i 480 quilos per operació ". Altres països assagen sistemes semblants. El temps de vol només augmenta en uns dos minuts.
El sector de l'aviació, responsable d'un 2% de les emissions mundials de gasos d'efecte hivernacle, està exempt del control d'emissions, però es troba en un procés d'estalvi al màxim de combustible. Foment ja ha renegociat l'ús de rutes aèries fins ara reservades a vols militars per estalviar temps i combustible. La reestructuració de l'espai aeri estalviarà, segons el ministeri, 600.000 tones de CO2.
Avui és notícia
Reubiquen part dels desallotjats del B9, mentre que una setantena es neguen a marxar de Badalona
Fiscalia insta a aclarir urgentment si Albiol ha ofert solucions als desallotjats del B9
Del "tots som persones" al "tenim por": com viu el barri del Sant Crist el desallotjament del B9
Com queden les tarifes del transport públic per al 2026 a Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona
L'economia que ve segons el Banc d'Espanya: boom del consum a cop de crèdit i alça salarial