Brussel·les
Els bitllets d'avió pujaran 9 euros si la UE obliga les aerolínies a reduir la contaminació
S'han de reduir les emissions de diòxid de carboni si volem salvar el planeta i, com sempre, tocarà pagar als consumidors. Els preus dels bitllets d'avió pujaran com a conseqüència dels plans de Brussel·les de fer pagar a les aerolínies per les emissions contaminants que generen. Aquest cost extraordinari per a les companyies es veurà repercutit a l'instant, evidentment, en el preu dels tiquets de vol. Encara no hi ha res decidit, però la Unió Europea pretén incloure les aerolínies en el sistema de comerç d'emissions.
30/07/2005 - 09.59 Actualitzat 15/01/2020 - 10.42
El comissari de Medi Ambient, Stavros Dimas, té previst presentar després de l'estiu una estratègia per reduir els efectes del transport aeri sobre el clima. Una de les seves opcions preferides i que ja ha expressat en diverses ocasions és incloure les companyies aèries en el sistema de comerç d'emissions, al mateix nivell que les indústries i les plantes d'energia. Segons posa en relleu un estudi d'impacte, les companyies aèries repercutiran el cost de la seva inclusió en el mercat d'emissions en el preu dels bitllets d'avió. Aquesta acció podria fer incrementar fins a un màxim de 9 euros el bitllet d'avió d'anada i tornada. Europa justifica la inclusió de les aerolínies en el sistema de comerç d'emissions per les xifres de contaminació que genera el sector. Entre 1990 i 2003, les emissions de gasos d'efecte hivernacle a la UE originades pel transport aeri internacional han augmentat un 73%. L'executiu comunitari afegeix que està previst que la flota mundial d'avions de transport de passatgers es dobli en quinze anys i que, per tant, l'augment d'emissions també es dispari si no es prenen noves mesures. El sistema europeu de comerç d'emissions, que va començar a funcionar el dia 1 de gener de 2005, estableix límits en les emissions de diòxid de carboni. Cada empresa rep permisos gratuïts amb les tones de CO2 que pot emetre i si supera aquest llindar ha de comprar més permisos a les companyies més netes que no han esgotat el seu crèdit. L'objectiu és retallar el conjunt d'emissions de la forma menys costosa per a l'economia.
Avui és notícia
Nit de Nadal sota el pont de la C-31 per a una cinquantena dels desnonats del B9 a Badalona
De què són responsables les administracions en el desallotjament del B9? Un marc normatiu "confús"
Alertes per pluges, neu i mala mar: el mal temps marcarà Nadal i Sant Esteve
Detecten un cas de grip aviària a l'Urgell, el primer en una granja de Catalunya des del 2023
Què se sap del brot de grip aviària: origen, riscos i com pot afectar els preus