Sumar PSOE
Tractorada Barcelona
Anna Guitart Institut Ramon Llull
Pilar Alegría eleccions Aragó
Bondi Beach
Medalla d'Or de la Generalitat
Nominacions Gaudí 2026
Pesta porcina africana
Querella Mossos vaga Palestina
Nick Reiner
Salomé Pradas
Trump demanda la BBC
T-usual T-jove 2026
Luis Enrique Valverde
Barça Guadalajara Copa

Els "favorits" de Twitter es converteixen en cors vermells

Amb aquest canvi, l'empresa busca augmentar el nombre d'usuaris i convertir-se en un producte d'ús més generalitzat

Redacció

03/11/2015 - 17.01 Actualitzat 19/09/2025 - 11.35

La xarxa social Twitter ha canviat avui, dimarts, una de les seves principals icones, les estrelles, amb les quals els usuaris marcaven i guardaven els tuits preferits, per cors, que ara s'anomenen "m'agrada", com la principal icona de la xarxa social líder al món occidental, Facebook.

Els responsables ho han anunciat, és clar, amb un tuit:

 

I ho han justificat dient que volen facilitar l'ús:

"Volem fer Twitter més fàcil i més gratificant, i sabem que de vegades l'estrella podria confondre, sobretot als nous usuaris. Pot ser que t'agradin moltes coses, però no qualsevol cosa pot ser "favorita". El cor, en canvi, és un símbol universal que ressona a través de les llengües, cultures i zones horàries. El cor és més expressiu, cosa que li permet transmetre una gamma ampla d'emocions i i connectar fàcilment amb la gent."

Precisament Facebook també va canviar a principis d'octubre la seva principal icona, el "m'agrada", i el va ampliar amb més possibilitats perquè els usuaris puguin expressar altres emocions o reaccions al contingut relacionat. La nova icona múltiple s'anomena, precisament, "reaccions"

Twitter va fer públic a mitjans d'octubre que acomiadaria més de 300 treballadors, un 8% de la plantilla. Ho va anunciar el fundador i nou conseller delegat, Jack Dorsey, que va dir que l'empresa volia augmentar l'eficiència i el creixement de la companyia. Twitter fa temps que busca la manera d'aconseguir nous usuaris i fer el seu producte més ampli i sobretot més rendible. Amb aquest canvi, que aposta per un valor segur, copia altres xarxes, com Instagram. Fa poc l'aplicació de vídeos en directe Periscope, desenvolupada per la mateixa Twitter, ja va adoptar aquest símbol. 

El canvi té detractors i defensors. Si vols dir-hi la teva, pots votar l'enquesta que hem llançat, precisament, a Twitter: