
Barcelona
Els pàrquings dissuasius de les estacions de tren són insuficients i deficients
Ho diu el RACC, que proposa un pla urgent per adequar-los
Redacció
30/10/2018 - 14.56 Actualitzat 23/12/2022 - 11.20
El Reial Automòbil Club de Catalunya, el RACC, reclama un pla urgent per adequar la xarxa d'aparcaments anomenats dissuasius o d'intercanvi dels voltants de Barcelona de cara a les restriccions que s'han d'aplicar a partir del 2020.
L'entitat ha presentat aquest dimarts una auditoria feta a una desena d'aquests pàrquings, anomenats P+R -park & ride- i situats a prop d'estacions de ferrocarril.
Segons el director de la Fundació RACC, Lluís Puerto, els aparcaments ara mateix no tenen prou capacitat ni estan prou ben dotats ni senyalitzats:
"Les administracions han de definir quins són els més crítics, siguin 10, 15, 20, i un cop seleccionats, dotar-los d'un pla d'inversió per adequar-los."
Només 3 de 10 aproven
Aquesta auditoria n'ha valorat l'accessibilitat, les infraestructures i les connexions amb les estacions: 7 dels pàrquings han suspès i els tres restants, situats a Castelldefels, Sant Joan Despí i Vilanova i la Geltrú, han tret un aprovat just.
Segons el RACC, l'accés als pàrquings és l'aspecte més deficient: asseguren que són difícils de trobar perquè no estan ben senyalitzats.
Entre les deficiències que s'han estudiat hi ha la falta de places per a motos, la vigilància o la inexistència d'informació a través de web.
Desenes de milers d'automobilistes
Per això, l'entitat recomana a les administracions que s'elabori un pla urgent per ampliar-los i preparar-los per quan els vehicles sense etiqueta mediambiental ja no puguin entrar a l'àrea metropolitana de Barcelona, que es preveu que sigui el 2020.
Uns 100.000 vehicles entren i surten cada dia de la ciutat de Barcelona, i molts d'aquests vehicles no ho podran fer quan es comencin a aplicar aquestes restriccions, que ara només s'activen quan hi ha episodis de contaminació aguda.
Els pàrquings que no han superat l'auditoria estan situats a Castellbisbal, Montcada i Reixac, Barberà del Vallès, Martorell, Badalona, Terrassa Est i Mataró.
Ampliar capacitat i oferir més informació
El pla urgent, segons el RACC, hauria d'incloure l'ampliació de la capacitat dels aparcaments que potencialment puguin captar més demanda.
També la senyalització dels P+R "de manera homogènia a tota la regió metropolitana", i la posada en marxa d'un sistema d'informació en temps real sobre l'ocupació dels aparcaments.
A més, consideren que caldria fer una campanya informativa per donar a conèixer l'existència d'aquests aparcaments.
Avui és notícia
El ministeri investiga si el brot de pesta porcina africana ha sortit d'un laboratori
S'amplia la prohibició d'accés als espais naturals per la pesta porcina: consulta els 91 municipis
Illa esquiva les crítiques de l'oposició per la pesta porcina i diu que "les coses s'han fet bé"
El pes del sector porcí català: 4.260 milions d'euros de negoci a l'exterior
La Comissió Europea desaconsella sacrificar senglars i recomana deixar que el virus actuï