Comprovar loteria de Nadal
Loteria de Nadal 2025
Epidèmia de grip
Illa pressupostos
EUA i Veneçuela
Premi Internacional Catalunya
Medalla d'Or de la Generalitat
Drons Ucraïna
Tiroteig Castelldefels
Mor Chris Rea
Ordeig pesta porcina africana
Cotxe bomba Moscou
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Londres

Els supermercats britànics Tesco etiquetaran cada producte amb la quantitat de diòxid de carboni que s'ha generat per produir-lo

La cadena britànica de supermercats Tesco s'ha apuntat a la lluita contra el canvi climàtic i seran els primers a indicar la quanitat de diòxid de carboni emès en la producció dels seus productes. A més, s'han compromès a reduir a la meitat les emissions de diòxid de carboni i de gasos d'efecte hivernacle en tretze i cinc anys, respectivament. En qualsevol cas, i malgrat l'anunci, no existeix una metodologia rigorosa per calcular les emissions de gas de cada producte, la qual cosa pot provocar polèmica sobre les publicitades promeses.

19/01/2007 - 11.34 Actualitzat 19/01/2007 - 15.03

Tesco, que deixa anar cada any dos milions de tones de diòxid de carboni, s'ha compromès a etiquetar els 70.000 productes que ofereix als seus establiments amb la quantitat d'aquest gas que s'ha emès per produir-los. Pel director executiu de la cadena, Terry Leahy, "el mercat està madur" per poder comparar el nivell del gas d'un producte com qui compara les calories o la sal.

Ara bé, no existeix una metodologia clara per fer el càlcul de la quantitat de gas alliberat per producte, la qual cosa podria comportar certa polèmica després d'anunciar la iniciativa. D'altra banda, Leahy ha anunciat que l'empresa invertirà 7,5 milions d'euros en una investigació científica de la metodologia en col·laboració amb l'Institut sobre el Canvi Medioambiental i la Universitat d'Oxford.

La idea que ha mogut Tesco cap a aquesta iniciativa, anomenada Carbon Footprint ("el rastre del carboni"), també ha portat altres cadenes del Regne Unit i els Estats Units cap a accions per exhibir les seves credencials ecològiques davant d'un públic consumidor cada cop més alarmat.

Asda, propietat del gegant nord-americà Wal-Mart, que s'ha proposat reduir les emissions de diòxid de carboni en 80.000 tones; Marks & Spencer, que s'ha fixat reduir l'ús d'energia i maximitzar les energies renovables, o una altra cadena de supermercats britànica, Waitrose, que també reduirà les emissions del gas i ja dóna informació del que allibera actualment, són alguns exemples d'empreses conscienciades.