Indonèsia
Balises trànsit v16
Perry Bamonte The Cure
Despeses Nadal
Llevantada Inuncat
Registre patinets elèctrics
Bulgària euro
Fàrmac Alzheimer
Villamanín loteria Nadal
Donald Trump
Dermatosi Nodular
Guardiola
Robert Lewandowski
Cabrera Espanyol

Entrevistem a Kellee Santiago, creadora de Flower

Us ho anunciàvem fa uns dies: la fundadora i presidenta de thatgamecompany, Kellee Santiago, ens ha dedicat un temps en aquesta entrevista. Teníem moltes

23/02/2009 - 21.29 Actualitzat 15/07/2020 - 08.40


Us ho anunciàvem fa uns dies: la fundadora i presidenta de thatgamecompany, Kellee Santiago, ens ha dedicat un temps en aquesta entrevista. Teníem moltes ganes de saber detalls de Flower, la seva darrera creació.
Aquesta petitíssima desenvolupadora va sorprendre en els inicis de la botiga virtual de la PlayStation 3 amb flOw, una sensible i senzilla creació que va ser etiquetada com a zen game.
Després de dos anys de treball, ens presenten Flower, un videojoc sense prolegòmens que enamora des de la primera partida i que dóna esperançes de futur a la indústria creativa de l'entreteniment, al conéixer que amb els ditets d'una mà podem comtar el gruix dels qui han participat. I ens sobren dits.
Clika per llegir la entrevista.


Generació digital - Quant de temps us ha costat fer Flower?
Kellee Santiago ens va portar dos anys de desenvolupament des de la idea inicial en la imaginació de Jenova fins el joc que podeu veure avui.

Flower és un joc relaxant i bonic. Us agrada que SONY l'etiqueti com a zengame?
Per flOw era apropiat. Una de les fites que ens vam proposar era incorporar a flOw un estat similar al zen quan jugaves. Amb Flower és un estat d'emoció diferent. La idea principal era aconseguir la sensació que es capta quan estàs a un camp plè de flors. Molta gent ho descriu com un estat proper al zen. No volem que la gent ens vegi com una desenvolupadora d'aquest tipus de jocs. El nostre objectiu és crear jocs que evoquin emocions diferents a les que generen els jocs que es fan actualment, però de totes maneres això no significa que sempre fem jocs d'aquests tipus.

En el joc, no hi veiem ni menús ni lletres que introdueixin res. Flower (com flOw) és un joc amb poques explicacions oi?
Absolutament. Un altre dels nostres objectius és fer jocs que siguin accessibles a molta de gent. Això significa que no només tinguin un contingut que tothom pugui entendre sinó que el control i les instruccions siguin intuitives i molt fàcils d'entendre. Ens agrada que la gent descubreixi les coses per ells mateixos.

Ha canviat molt l'equip des de flOw?
És el doble de gran. Haha!. A flOw erem quatre i ara som vuit!. Tots els que vam treballar a flOw també hem fet Flower i hem incorporat a nous dissenyadors amb molt talent. Hem tingut molta sort.

Us agrada treballar amb las possibilitats del SIXAXIS?
Al principi l'odiàvem. Però per Flower el SIXAXIS realment s'acobla molt bé a l'acció del jugador. Tornant al que comentava abans, fa el joc molt més accessible. A molta gent li tira enrera el control amb molts botons, però quant tu dius a algú que comenci a jugar al Flower i que només ha d'inclinar el comandament, almenys s'anima a provar-ho una vegada.



Creus que jugar Flower convida a estimar la natura?
Crec que és una invitació a expreimentar la natura en un sentit que mai fins ara s'havia fet. Ens encantaria que la gent veiés les flors d'una altra manera ara.

Flower té uns grans efectes de so. Com ho heu fet?
Ha estat fruit d'una intensa col·laboració entre el nostre compositor Vincent Diamante i el dissenyador de so Steve Johnson. Nosaltres sabíem el què volíem des del principi: fer sonar les notes a l'atzar, però vam veure que això sonés a música no era tant fàcil com ens imaginàvem. També van treballar molt l'equilibri entre l'imaginari so de les flors amb els sons naturals del vent i del voltant.

Treballareu amb d'altres plataformes en el futur?
Encara hem de fer un joc més per PSN en el nostre acord de tres jocs amb SONY Santa Monica. Ja veurem que ens depara el futur. No sabem què passarà.

Penseu en els nens quan feu els jocs?
Actualment, el nostre target són videojugadors de totes les edats. I ens encanta comprobar que els nens en gaudeixen molt. Molts dels qui no els agraden els nostren jocs diuen que és estúpid jugar amb floretes. Busquen jocs més tradicionals amb més acció.