B9 Badalona
Atemptat Moscou
Mor Vince Zampella
EUA i Veneçuela
Comprovar loteria de Nadal
Loteria de Nadal 2025
Epidèmia de grip
Illa pressupostos
Premi Internacional Catalunya
Medalla d'Or de la Generalitat
Drons Ucraïna
Tiroteig Castelldefels
Peñarroya
Marcao
Aitana Bonmatí

Madrid

Espanya encapçala el rànquing europeu de ciclistes morts a la carretera

Un total de 3.496 ciclistes van tenir un accident el 2010 a Espanya, 67 dels quals van morir, un 20% més que el 2009. A Espanya, uns 20,5 milions de ciutadans -la majoria homes menors de 30 anys- tenen bicicleta, dels quals prop de tres milions la utilitzen gairebé diàriament i quinze milions amb certa freqüència, principalment per a l'oci.

Redacció

05/06/2012 - 19.14 Actualitzat 09/11/2021 - 10.53

L'estudi elaborat per l'Institut de Seguretat Viària de la Fundació Mapfre precisa que la majoria dels accidentats espanyols són homes.

L'estudi afegeix que la majoria dels accidents que es produeixen a Europa passen en zona urbana i hi estan involucrats majoritàriament homes d'entre 25 i 64 anys. La meitat d'aquests accidents són resultat d'una col·lisió amb un vehicle.

Per la seva banda, a Espanya, un total de 3.496 ciclistes van tenir un accident a Espanya durant el 2010 i 67 d'ells van morir, fet que suposa un 20 per cent més que el 2009. L'índex més gran d'accidentats es registra entre joves d'entre 15 i 17 anys i més grans, amb edats d'entre 55 i 64 anys.

A Espanya, uns 20,5 milions d'ciutadans -la majoria homes menors de 30 anys- tenen bicicleta, dels quals prop de tres milions la utilitzen gairebé diàriament i quinze milions amb certa freqüència, sobretot per a l'oci.

En la presentació del document, el president i el director general de l'Institut de Seguretat Viària de la Fundació Mapfre, Filomeno Mira i Julio Laria, respectivament, han destacat que per impulsar la seguretat d'aquest col·lectiu seria necessari implantar mesures per millorar la visibilitat en cruïlles i passos de zebra, revisant, per exemple, la col·locació dels contenidors de residus i del mobiliari urbà, a més de millorar la senyalització i implantar mecanismes de protecció per als ciclistes quan comparteixen calçada amb els cotxes, entre altres mesures.

Per la seva banda, Julio Laria ha subratllat en la seva intervenció que és convenient continuar fent campanyes de prevenció dirigides als escolars, preferentment en els centres educatius, i continuar col·laborant amb els ajuntaments per promoure un nombre més gran de programes de formació i conscienciació.

Juliol i agost, els mesos més perillosos

D'altra banda, amb l'objectiu de reduir el nombre de víctimes entre aquest col·lectiu, que solen incrementar-se en els mesos de juliol i agost, Fundació Mapfre ha presentat el projecte europeu 'Bike-pal', dirigit a implantar bones pràctiques que contribueixin a millorar els nivells de seguretat en els ciclistes.

Aquesta iniciativa, promoguda per la Comissió Europea, es durà a terme entre 2012 i 2015 en tota la Unió Europa a través de campanyes de sensibilització, conferències i demostracions pràctiques sobre situacions de risc que viuen els ciclistes.