Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Lando Norris
Xabi Alonso
Real Madrid Celta de Vigo

París

França deixarà de vendre cotxes de gasolina i dièsel el 2040

El govern de Macron ha anunciat un pla per acabar amb el consum de combustibles fòssils

Redacció

07/07/2017 - 09.21 Actualitzat 09/09/2020 - 11.27

França ha posat data al final dels cotxes de gasolina i dièsel. El govern Macron ha anunciat que a partir del 2040 ja no se'n vendran. La mesura vol contribuir a renovar el parc automobilístic i fer-lo menys contaminant per lluitar contra el canvi climàtic.

El govern pretén acabar amb el consum de combustibles fòssils en tres fases: un primer pas és no autoritzar cap nova explotació d'hidrocarburs i prohibir el "fracking" en territori francès; el segon, que les centrals de carbó, que ara produeixen el 5% de l'energia del país, deixin de funcionar més enllà del 2022. I, finalment, la prohibició de vendre cotxes de benzina o dièsel el 2040.

♦ Tesla tria Barcelona per al seu primer punt de venda a Espanya

L'anunci del govern francès obliga la potent indústria automobilística del país dels Peugeot i els Renault a accelerar els plans de transició cap al vehicle elèctric. S'haurà d'impulsar una veritable xarxa de punts de recàrrega, però mentrestant es volen treure de circulació els cotxes més antics i ecològicament menys eficients.

El ministre de Transició Energètica, Nicolas Hulot, ha dit que, a partir d'ara mateix, l'Estat ajudarà econòmicament els consumidors amb menys recursos que vulguin canviar el seu vehicle vell i contaminant per un híbrid o elèctric.

Els vehicles elèctrics agafaran velocitat

Els vehicles elèctrics semblen estar destinats, doncs, a agafar velocitat en els pròxims anys. Però les seves vendes encara són molt minoritàries. Aquí, el parc elèctric no arriba a l'1%. A França, en canvi, és de l'11%.

De fet, dimecres, el president de Seat, Luca de Meo, ja va alertar sobre el futur de la indústria automobilística espanyola si no fa una aposta per aquest tipus de vehicles: "Si Espanya no produeix cotxes elèctrics el 2025, pot quedar enrere."

Al juny, el govern espanyol va aprovar unes ajudes per a la compra de vehicles elèctrics, que els fabricants i els mateixos usuaris van qualificar de ridícules. L'any passat, aquestes mateixes ajudes es van acabar al cap de quinze dies, mentre que a França han estan en vigor durant quatre anys.

♦ Catalunya es mou per atreure la primera fàbrica de Tesla a Europa