
París
França deixarà de vendre cotxes de gasolina i dièsel el 2040
El govern de Macron ha anunciat un pla per acabar amb el consum de combustibles fòssils
Redacció
07/07/2017 - 09.21 Actualitzat 09/09/2020 - 11.27
França ha posat data al final dels cotxes de gasolina i dièsel. El govern Macron ha anunciat que a partir del 2040 ja no se'n vendran. La mesura vol contribuir a renovar el parc automobilístic i fer-lo menys contaminant per lluitar contra el canvi climàtic.
El govern pretén acabar amb el consum de combustibles fòssils en tres fases: un primer pas és no autoritzar cap nova explotació d'hidrocarburs i prohibir el "fracking" en territori francès; el segon, que les centrals de carbó, que ara produeixen el 5% de l'energia del país, deixin de funcionar més enllà del 2022. I, finalment, la prohibició de vendre cotxes de benzina o dièsel el 2040.
♦ Tesla tria Barcelona per al seu primer punt de venda a Espanya
L'anunci del govern francès obliga la potent indústria automobilística del país dels Peugeot i els Renault a accelerar els plans de transició cap al vehicle elèctric. S'haurà d'impulsar una veritable xarxa de punts de recàrrega, però mentrestant es volen treure de circulació els cotxes més antics i ecològicament menys eficients.
El ministre de Transició Energètica, Nicolas Hulot, ha dit que, a partir d'ara mateix, l'Estat ajudarà econòmicament els consumidors amb menys recursos que vulguin canviar el seu vehicle vell i contaminant per un híbrid o elèctric.
Els vehicles elèctrics agafaran velocitat
Els vehicles elèctrics semblen estar destinats, doncs, a agafar velocitat en els pròxims anys. Però les seves vendes encara són molt minoritàries. Aquí, el parc elèctric no arriba a l'1%. A França, en canvi, és de l'11%.
De fet, dimecres, el president de Seat, Luca de Meo, ja va alertar sobre el futur de la indústria automobilística espanyola si no fa una aposta per aquest tipus de vehicles: "Si Espanya no produeix cotxes elèctrics el 2025, pot quedar enrere."
Al juny, el govern espanyol va aprovar unes ajudes per a la compra de vehicles elèctrics, que els fabricants i els mateixos usuaris van qualificar de ridícules. L'any passat, aquestes mateixes ajudes es van acabar al cap de quinze dies, mentre que a França han estan en vigor durant quatre anys.
♦ Catalunya es mou per atreure la primera fàbrica de Tesla a Europa
Avui és notícia
La UE acorda facilitar l'expulsió de migrants i avala el model de centres de deportació de Meloni
Un any sense Al-Assad a Síria: entre la reconstrucció, la violència sectària i un nou rol mundial
Sis experts, dos de l'IRTA, investigaran l'origen i de quin laboratori hauria sortit la pesta porcina
Cues a l'AP-7, la C-16, la C-14 i l'N-260 en direcció Barcelona: les vies més plenes de l'operació tornada
Quan un embús fantasma atura el trànsit: per què passa i en quins punts n'hi ha més