Sílvia Munt Premi Gaudí d'Honor 2026
Rosalía LUX Tour
Nou atac israelià Gaza
ES-Alert dana
Federica Mogherini
Matthew Perry
Mundial 2026 Trump
Veritats i mentides immigració
Origen pesta porcina
Ajuts cotxe elèctric
Fira de Guadalajara
Manga Barcelona
Copa del Rei
Atlètic Balears Espanyol
Sant Andreu

Gairebé 4 milions de catalans segueixen la jornada electoral a TV3 i al 3/24

"E15, els resultats", programa més vist d'ahir amb una audiència d'1.254.000 espectadors i un 37% de quota. TV3 va liderar l'audiència televisiva d'ahir de manera contundent amb una quota del 17,9%. El 3/24 bat el seu rècord històric amb un 8,4% de quota i se situa com a tercera cadena més vista del dia. En el global de diumenge, 3.937.000 espectadors contacten amb TV3 i el 3/24: un total de 3.341.000, amb TV3, i 1.953.000, amb el 3/24. El nou portal de la CCMA bat el rècord d'audiència des que es va estrenar, amb 352.337 usuaris únics i 1.254.121 pàgines vistes.

28/09/2015 - 19.03 Actualitzat 28/09/2015 - 19.11

Els espectadors catalans es van decantar majoritàriament per TV3 i el 3/24 per seguir la jornada electoral, no només en els programes especials que es van emetre a partir de les set de la tarda i que van liderar l'audiència televisiva, sinó que ho van fer durant tota la jornada, des de primera hora del matí. En el global del dia, un total de 3.341.000 espectadors van connectar amb TV3 i 1.953.000 ho van fer amb el 3/24. En conjunt, les dues cadenes van tenir una cobertura de 3.937.000 espectadors.

"E15: Els resultats", programa més vist del dia

El programa més vist del dia va ser l'especial "E15. Els resultats", emès simultàniament per TV3 i el 3/24 des de les 20.40 fins a les 23.31 de la nit, ocupant la franja del prime time televisiu. Aquest especial va tenir una audiència d'1.254.000 espectadors i una quota del 37%.  Els especials van començar a les 19.00 amb "E15. El compte enrere" que va ser el cinquè programa més vist del dia amb 514.000 espectadors i una quota del 23,8%. L'interès va anar en augment i a les 19.31 va començar "E15. El sondeig", programa on es van fer públics els resultats del sondeig a peu d'urna encarregat pels mitjans de la CCMA. Aquest programa especial, d'una durada d'una hora, va ser el segon més vist del dia i va tenir 814.000 espectadors i una quota del 32,6%. Ja hem assenyalat que el programa que es va oferir a continuació, "E15. Els resultats", va ser el més vist del dia. A continuació, a partir de les 23.31 i fins passada la una de la matinada va arribar el moment d'"E15. L'anàlisi", quart programa més vist del dia amb una audiència de 664.000 espectadors i una quota del 33,4%. Va ser en aquesta franja quan es van registrar els minuts més vistos del dia, entre les 22.37 i les 22.41. El minut d'or, el de més audiència d'ahir, el va protagonitzar el líder del PSC, Miquel Iceta, a les 22.38, amb una audiència d'1.539.000 espectadors i una quota del 42,8%. En conjunt, la franja compresa entre les 19.00 i les 01.00 va tenir una audiència acumulada de 3.340.000 espectadors que van contactar-hi en algun moment.

Com hem comentat abans, aquest interès pel desenvolupament de la jornada ja va començar al matí i una bona prova en són els resultats del programa "E15. Les votacions", que es va emetre simultàniament per TV3 i el 3/24 i que, entre les 9.20 i les 12.20 va tenir una audiència mitjana de 190.000 espectadors i una quota del 20,7%.

Rècord del 3/24. La CCMA, líder del dia

El 3/24, canal informatiu de referència, es va situar com a tercera opció del dia i va superar cadenes generalistes com La Sexta, A-3 o La 1. El canal informatiu de la CCMA va tenir una quota  del 8,4% i va superar en dues dècimes l'anterior rècord, que es va aconseguir el 9-N.

Aquests resultats fan que la CCMA lideri clarament el conjunt de grups de comunicació durant el dia d'ahir amb una quota del 28%.

Èxit als mitjans digitals

L'èxit dels mitjans digitals i de la seva presència a la xarxa també va ser notable. La jornada d'ahir, el nou portal de la CCMA va batre el rècord d'audiència des de la seva estrena, el 24 de novembre del 2014, i va ser la de més audiència de tot l'any. En total van visitar el portal 352.337 usuaris únics, amb un consum d'1.254.121 pàgines vistes.

El consum de vídeo, amb 208.663 usuaris únics que van fer 467.791 reproduccions, també va ser el més alt de tot l'any 2015. El moment de màxima audiència es va registrar a les 20.00, quan 36.651 usuaris únics, en directe, esperaven els resultats del sondeig dels mitjans de la CCMA que s'acabaven de fer públics. El programa "E15: L'anàlisi" va tenir un seguiment de 56.052 usuaris únics en directe, mentre que "E15. El sondeig", el van veure en directe 41.845 usuaris únics.

Pel què fa al consum d'àudio, ahir es van registrar 32.956 usuaris únics. El moment de màxima audiència en directe va ser a les 20.00, amb 8.457 usuaris únics en directe.

El programa "E15", de TV3, ahir va ser el segon programa més comentat a Twitter a tot l'Estat, segons dades de Kantar Media.

Es van generar 70.075 missatges a Twitter amb una audiència única de 695.819 usuaris i un share social del 39,2%. El minut d'or va ser a les 20.04 amb 715 missatges.

tv3.cat

Sant Joan Despí, 28 de setembre del 2015