Estats Units
Google estén el seu negoci cap als viatges adquirint una empresa especialitzada en la informació de vols
Google està a punt de fer un salt que pot dur l'empresa a competir en el mercat dels viatges. Això és almenys el que fa pensar la seva adquisició de l'empresa ITA Software, especialitzada en informació de vols.
05/07/2010 - 13.52 Actualitzat 05/07/2010 - 14.18
ITA disposa de programari que organitza les tarifes i els vols i l'utilitzen les companyies aèries, les agències de viatges i els negocis basats en comparatives d'ofertes per trobar la millor, com ara Orbitz o Rumbo.
Pel que sembla, la idea de Google és intentar crear una plataforma que connecti tota aquesta informació amb els usuaris, d'una manera directa.
Després de pagar més de 560 milions d'euros per aquesta empresa fundada l'any 1996, té sentit que en vulgui treure profit però al mateix temps han de respectar els acords que aquesta empresa ja tenia establerts abans de la seva adquisició per part del gegant de les cerques.
Sense vendre bitllets
Per aquest motiu, el seu màxim responsable, Eric Schmidt, ha anunciat que crearan noves eines perquè els usuaris trobin directament els vols però reitera que no vendran bitllets. Tot i aquest compromís, en el sector s'ha creat un cert enrenou amb l'anunci de Google, que s'ha vist encara augmentat davant la possibilitat que Google també es vulgui ocupar de l'altra qüestió essencial en els viatges: l'allotjament a la destinació.
De moment treballa en un projecte que permetria als usuaris buscar hotels i fer-hi reserves des del Google Maps, una eina que de moment serveix resultats en llistes però que no resol la tramitació.
Tot i els temors que Google sol despertar, representants del sector creuen que hi ha molts llocs de comparació de preus i que les reserves de vols funcionen prou bé de manera que no serà senzill capturar clients d'aquests serveis, en principi satisfets.
Pel que sembla, la idea de Google és intentar crear una plataforma que connecti tota aquesta informació amb els usuaris, d'una manera directa.
Després de pagar més de 560 milions d'euros per aquesta empresa fundada l'any 1996, té sentit que en vulgui treure profit però al mateix temps han de respectar els acords que aquesta empresa ja tenia establerts abans de la seva adquisició per part del gegant de les cerques.
Sense vendre bitllets
Per aquest motiu, el seu màxim responsable, Eric Schmidt, ha anunciat que crearan noves eines perquè els usuaris trobin directament els vols però reitera que no vendran bitllets. Tot i aquest compromís, en el sector s'ha creat un cert enrenou amb l'anunci de Google, que s'ha vist encara augmentat davant la possibilitat que Google també es vulgui ocupar de l'altra qüestió essencial en els viatges: l'allotjament a la destinació.
De moment treballa en un projecte que permetria als usuaris buscar hotels i fer-hi reserves des del Google Maps, una eina que de moment serveix resultats en llistes però que no resol la tramitació.
Tot i els temors que Google sol despertar, representants del sector creuen que hi ha molts llocs de comparació de preus i que les reserves de vols funcionen prou bé de manera que no serà senzill capturar clients d'aquests serveis, en principi satisfets.
Avui és notícia
Avís per pluja al Camp de Tarragona i l'Ebre després del fort aiguat de Badalona
Brussel·les flexibilitza la prohibició total de vendre cotxes de gasolina a partir del 2035
Els preus dels principals títols de transport públic el 2026, si es manté l'aportació estatal
La Xina rebaixa els aranzels al sector porcí català al 9,8%: "És una gran notícia"
El pla d'habitatge de la CE aposta per construir més pisos però evita regular el preu del lloguer