Sumar PSOE
Sirat
Tractorada Barcelona
Anna Guitart Institut Ramon Llull
BCN Gastronomic Society
Hisenda bizums
Mèrit de les Belles Arts
Pilar Alegría eleccions Aragó
Bondi Beach
Medalla d'Or de la Generalitat
Nominacions Gaudí 2026
Pesta porcina africana
The Best
Guadalajara Barcelona
Ter Stegen

Estats Units

Google estén el seu negoci cap als viatges adquirint una empresa especialitzada en la informació de vols

Google està a punt de fer un salt que pot dur l'empresa a competir en el mercat dels viatges. Això és almenys el que fa pensar la seva adquisició de l'empresa ITA Software, especialitzada en informació de vols.

05/07/2010 - 13.52 Actualitzat 05/07/2010 - 14.18

ITA disposa de programari que organitza les tarifes i els vols i l'utilitzen les companyies aèries, les agències de viatges i els negocis basats en comparatives d'ofertes per trobar la millor, com ara Orbitz o Rumbo.

Pel que sembla, la idea de Google és intentar crear una plataforma que connecti tota aquesta informació amb els usuaris, d'una manera directa.

Després de pagar més de 560 milions d'euros per aquesta empresa fundada l'any 1996, té sentit que en vulgui treure profit però al mateix temps han de respectar els acords que aquesta empresa ja tenia establerts abans de la seva adquisició per part del gegant de les cerques.

Sense vendre bitllets

Per aquest motiu, el seu màxim responsable, Eric Schmidt, ha anunciat que crearan noves eines perquè els usuaris trobin directament els vols però reitera que no vendran bitllets. Tot i aquest compromís, en el sector s'ha creat un cert enrenou amb l'anunci de Google, que s'ha vist encara augmentat davant la possibilitat que Google també es vulgui ocupar de l'altra qüestió essencial en els viatges: l'allotjament a la destinació.

De moment treballa en un projecte que permetria als usuaris buscar hotels i fer-hi reserves des del Google Maps, una eina que de moment serveix resultats en llistes però que no resol la tramitació.

Tot i els temors que Google sol despertar, representants del sector creuen que hi ha molts llocs de comparació de preus i que les reserves de vols funcionen prou bé de manera que no serà senzill capturar clients d'aquests serveis, en principi satisfets.