Barcelona
Iberia tindrà a l'aeroport del Prat entre sis i deu vols a Amèrica en tres anys
Iberia ha anunciat que en tres anys tindrà a l'aeroport del Prat entre sis i deu vols intercontinentals que operarà en solitari o en codi compartit amb altres companyies de l'aliança OneWorld. Ho ha dit el seu president, Fernando Conte, que ha participat en l'acte de col·locació de la primera pedra d'un hangar al recinte aeroportuari. Conte també ha dit que Barcelona serà una de les grans apostes del pla director d'Iberia 2009-2011 i ha destacat la gran competència que suposa per al pont aeri l'AVE. Sobre la compra de Spanair, el president d'Iberia ha dit que es troba en un moment molt preliminar.
21/04/2008 - 16.25 Actualitzat 21/04/2008 - 17.40
La col·locació de la primera pedra de l'hangar de manteniment d'avions de l'aeroport del Prat, que es construeix al costat del Consorci de la Zona Franca de Barcelona amb una inversió de 24 milions d'euros, el 75% dels quals els posa Iberia, ha servit al president de la companyia, Fernando Conde, per deixar clar quines són les apostes de futur de l'aerolínia.
Conde ha afirmat que el Prat serà una "peça important" per a Iberia i que per això, hi operarà, juntament amb les seves associades de Oneworld, entre sis i deu vols intercontinentals en els pròxims tres anys, bàsicament cap a Amèrica.
Segons Conde, l'hangar nou suposa un "salt qualitatiu" per al Prat, ja que és el primer que té capacitat per acollir avions de més d'un centenar de passatgers i ha destacat que la nova instal·lació servirà per potenciar els vols de radi llarg, és a dir, els transoceànics. El president d'Iberia ha afegit que l'hangar forma part d'un projecte "global" de l'aerolínia per al Prat per respondre a les crítiques d'empresaris i polítics.
El president de l'aerolínia espanyola ha recordat que volen ser l'accionista de referència de la nova companyia resultant de la fusió Vueling-Clickair tot i que no pretenen tenir-ne el control. El president d'Iberia espera que la fusió "fructifiqui" i ha ratificat que la companyia resultant tindrà la seu a Barcelona, encara que no ha revelat cap detall de les negociacions.
Pel que fa a la competència per la ruta Barcelona-Madrid, el directiu ha afirmat que serà "ferotge i mortal", ja que hi competeixen quatre aerolínies, a les quals s'ha sumat el major competidor que hagin tingut mai, el tren d'alta velocitat.
Avui és notícia
L'avís per pluja es desplaça cap al sud després de forts aiguats a Badalona i tot el Barcelonès
Brussel·les flexibilitza la prohibició total de vendre cotxes de gasolina a partir del 2035
Els preus dels principals títols de transport públic el 2026, si es manté l'aportació estatal
La Xina rebaixa els aranzels al sector porcí català al 9,8%: "És una gran notícia"
Confirmen la mort de 10 senglars més per pesta porcina africana i ja en són 26, tots dins el radi