
Igualada
Indignació pel mal funcionament del bus Igualada-Barcelona
Igualada es planteja dur als tribunals l'empresa d'autobusos de la ruta fins a Barcelona després de l'incendi del cap de setmana
Núria Bacardit
31/05/2017 - 16.47 Actualitzat 09/09/2020 - 11.48
L'espectacular incendi, dissabte, d'un autobús que cobreix la línia entre Barcelona i Igualada, ha estat la gota que ha fet vessar el vas de la paciència dels ajuntaments i dels usuaris. La Generalitat, que ha de decidir si revisa la llicència a la concessionària, analitza els fets, que se sumen a una llarga llista de queixes d'una de les línies que transporta més gent. Alia Antonio és usuària habitual.
"No compleixen els horaris, et quedes amb cara de tonto veient que no passen. La gent està molt cremada."
900.000 viatgers l'any pugen als autobusos de Monbus Hispano Igualadina per fer el recorregut d'Igualada a Barcelona. Les queixes són constants.
Marina Capitán: "Jo l'agafava cada dia durant tres anys però vaig decidir finalment quedar-me a viure a Barcelona perquè cada setmana, al menys un dia tenia incidències."
Borja Sánchez:"Van tard. I al matí van molt plens i a vegades no venen tots i potser no pots pujar".
I quan passen pel terme del Bruc....
Ramon Prat: "Hi ha una pujada molt gran i un parell de vegades ens hem hagut de parar perquè s'escalfa el motor i au, a esperar"
Irene Briongos: "S'escalfa el motor i t'has d'esperar uns 15 minuts que es refredi. Ja no ens posem a la part del motor per si de cas..."
Mònica Biosca: "I si s'escalfa i paren, doncs et quedes allà al mig de la carretera tirat fins que ve un altre autobús."
I justament al Bruc, dissabte, un autobús es va incendiar al mig del poble. Passatgers i conductora en van sortir a temps. El vehicle tenia poc més de dos anys d'antiguitat i havia passat la ITV al març. La Generalitat ja ha anunciat un expedient sancionador per uns fets, diu, inadmissibles. I, ara, l'Ajuntament d'Igualada estudia una querella per la via penal. El regidor d'urbanisme, Jordi Pont, explica amb quin argument.
"Amb l'argument que aquesta empresa posi en risc la vida dels igualadins. I aquí l'Ajuntament, representant els igualadins, sí que pot posar aquesta querella criminal."
Per part de l'empresa d'autobusos ha parlat Cleto Vázquez, que és el gerent de Monbus Catalunya.
"La ratio de la nostra companyia dels últims deu anys és un bus cremat per cada 10 milions de quilòmetres. Estem per sota de la mitjana."
Tot plegat enmig de l'auditoria externa que ha encarregat la Generalitat per comprovar el funcionament de la línia. Els resultats se sabran passat l'estiu i determinararn si cal revisar aquesta concessió, que s'acaba el 2028.
Avui és notícia
Seria viable una Catalunya amb 10 milions d'habitants? L'augment de la població, a debat
Mor als 71 anys Carles Vilarrubí, empresari i exvicepresident del Barça
Mor Brigitte Bardot als 91 anys, la icona del cinema que va dedicar la vida als animals
Desactivada l'alerta amb la fi del temporal, però es manté l'alt risc d'allaus
Es reprèn la recerca de la família valenciana desapareguda a Indonèsia en un naufragi