
Indignació per una campanya de Benetton amb imatges de migrants de l'Aquarius
20/06/2018 - 20.29 Actualitzat 09/09/2020 - 09.28
El grup de moda italiana Benetton ha despertat una onada d'indignació amb una campanya publicitària en què utilitza imatges dels migrants de l'Aquarius, que van arribar aquest diumenge a València. La mateixa marca de roba ha publicat les imatges via Twitter, però una ha estat retirada després.
Les reaccions no s'han fet esperar. L'ONG francesa SOS Méditerranée, que ha gestionat la crisi d'aquest barco, ha condemnat l'ús de les imatges:
"La dignitat dels supervivents ha de ser respectada sempre. La tragèdia humana al Mediterrani no pot ser utilitzada per a cap tipus de fins comercials".
L'organització també ha deixat clar que en cap moment ha donat permís per publicar aquestes imatges, sinó que les ha cedit el fotògraf per "iniciativa personal".
Però la nova campanya de Benetton també ha molestat els que defensen una política migratòria més restrictiva. El ministre de l'Interior italià, Matteo Salvini, que és qui va tancar els ports italians a l'Aquarius, també ha criticat les imatges:
"Només jo penso que això és repugnant?"
El grup Benetton va acabar el 2017 amb pèrdues de 180 milions d'euros. Diverses campanyes publicitàries que ha fet han estat marcades per la provocació. El 2011 va mostrar líders del món fent-se petons, i als anys 90 va utilitzar fotografies polèmiques, com la d'un malalt de sida agonitzant.
Avui és notícia
Seria viable una Catalunya amb 10 milions d'habitants? L'augment de la població, a debat
Mor als 71 anys Carles Vilarrubí, empresari i exvicepresident del Barça
Mor Brigitte Bardot als 91 anys, la icona del cinema que va dedicar la vida als animals
Desactivada l'alerta amb la fi del temporal, però es manté l'alt risc d'allaus
Es reprèn la recerca de la família valenciana desapareguda a Indonèsia en un naufragi