Netflix Warner HBO
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
ES-Alert dana
Flick Barça prèvia Betis
Eric Garcia renova Barça
Hugo Mallo abús sexual

Javier Marín diu que AENA no es tanca a canviar el model de gestió però en defensa l'actual

En declaracions a "El matí de Catalunya Ràdio", el director d'Aeroports d'AENA, Javier Marín, ha explicat que no s'oposen a modificar el model aeroportuari vigent, però que defensa la centralització actual com una de les millors opcions.

04/10/2007 - 15.44 Actualitzat 30/11/2022 - 13.10

Javier Marín ha elogiat l'actual model de gestió de l'aeroport de Barcelona, emparant-se en les dades de creixement de l'últim període. Segons ha dit, en els últims tres anys l'aeroport del Prat ha batut rècords, ja que ha "passat a créixer un 34,4%, cosa que en un aeroport d'aquesta mida és una cosa inaudita". A més, ha defensat la llibertat de presa de decisions del director del Prat, que "és superior a la del director de l'aeroport de Heathrow", i ha remarcat que qualsevol canvi s'ha de produir tenint en compte el que s'ha fet fins ara.
"Els resultats de l'aeroport de Barcelona són espectaculars i crec que qualsevol model de gestió, que sens dubte hi pot haver un altre model de gestió que també resolgui els problemes dels aeroports espanyols, catalans i el de Barcelona, ha de fer-se sobre la base del que està funcionant, que és: la capacitat aeroportuària i els preus baixos". Per Marín, aquestes dues variables són "imprescindibles" perquè les companyies s'instal·lin a Barcelona i l'aeroport continuï creixent.
El director d'Aeroports d'AENA també ha justificat l'assignació de la T-Sud del Prat. En el cas d'ajuntar les ofertes per volar cap a Madrid a la nova terminal ha deixat clar que no s'ha fet per afavorir Barajas. "Ha estat una conseqüència de la decisió prioritària, que ha estat incrementar les connexions gràcies al fet que hi ha les aliances més grans. Llavors, una vegada tenim aquestes companyies que gestionen el 85% d'aquests vols Barcelona-Madrid, hem dit ‘posem-les a competir en aquesta ruta on tenim molts milions de passatgers'. Això no es pot veure com una manera d'afavorir Madrid, ja que en tot cas també afavorirà l'aeroport de Barcelona perquè, de fet, hi ha un gran flux de passatgers que vénen a Barcelona a connectar, per exemple, amb la companyia Air Comet Aerolíneas Argentinas", ha argumentat.
Marín ha destacat que la nova T-Sud convertirà el Prat en un aeroport "amb capacitat per atreure nous vols en un context europeu on els grans aeroports tenen greus problemes de gestió". I en aquest punt ha assenyalat el "potencial important" que té Barcelona per atraure vols internacionals. D'entrada, Javier Marín preveu que "en poc temps" hi hagi quatre o cinc rutes amb destí a l'Amèrica del Sud, que American Airlines posi en marxa la segona cap a l'Amèrica del Nord i que Star Alliance enllaci aviat amb Àsia.