
Josep A. Planell, rector de la UOC, a "Els matins": "La visió de la formació en línia, és que és de segona, per a ciutadans de segona, però ens interessa demostrar que és tan bona com la presencial"
El rector de la Universitat Oberta de Catalunya, Josep Anton Planell, en declaracions al programa "Els matins" de TV3, ha reivindicat el nivell qualitatiu de l'ensenyament a distància i ha defensat que "un pot fer, virtualment, qualsevol tipus d'ensenyament". Per il·lustrar aquesta afirmació ha posat com a exemple Yale, que ofereix un grau de Ciències Mèdiques virtual. Planell ha explicat que la UOC està treballant per tenir més implantació a l'estranger, especialment a l'Àfrica i al continent americà. Tot seguit, us oferim un resum de les declaracions que ha fet a "Els matins"
08/04/2015 - 14.36 Actualitzat 08/04/2015 - 14.40
La UOC
"Va ser el primer experiment d'utilitzar la tecnologia per a l'educació".
"El balanç és molt positiu, tot i que potser no s'ha acabat d'entendre. El paper complementari del sistema universitari i la potencialitat de l'"online" s'està redescobrint enguany, tant per part dels Estats Units com per part de les universitats presencials, que estan adoptant la virtualització".
"En aquest moment, necessitem estendre aquest model, estendre els límits de la virtualitat. Fins i tot Yale treu un grau de Ciències Mèdiques virtual. Els continguts es poden virtualitzar tots".
"Cada vegada més caldrà formar-se al llarg de tota la vida".
"És important per a nosaltres la internacionalització, anar nosaltres a fora, ja sigui ampliant la presència a Espanya o anant a altres països. Estem treballant molt per tenir més implantació a Mèxic, el Perú, Xile, Colòmbia, i països del nord d'Àfrica".
El perfil de l'estudiant
"El nostre estudiant sap el que vol i per què ho vol".
"L'estudiant mitjà de la UOC té més de 30 anys, amb família i hipoteca".
"Hem notat que, del 2009 al 2013, hem doblat el nombre d'estudiants que no tenen feina i aprofiten que estan a l'atur per formar-se".
"Hi ha hagut una baixada del nombre de matriculacions. Ara, el nostre estudiant de 30 anys finança abans l'educació dels fills que la pròpia i opta per matricular-se només d'una o dues assignatures".
Regulació universitària
"Les universitats haurien de ser capaces de dir quins graus imparteixen i per què. La nostra posició és que la regulació desaparegui i es deixi fer a les universitats allò que creuen que han de fer".
Transferència universitat-empresa
"Els nostres centres de recerca són a la lliga mundial, comparables als millors del món. Però no n'hi ha prou, necessitem elements que hauríem de cuidar; tenim lleis molt restrictives, com la del mecenatge. Cal bastir un ecosistema".
Avui és notícia
Dispositiu en marxa per desallotjar l'antic institut B9 de Badalona, habitat per 400 persones
Avís per pluja a les Terres de l'Ebre fins al migdia després del fort aiguat de Badalona
Els preus dels principals títols de transport públic el 2026, si es manté l'aportació estatal
Brussel·les flexibilitza la prohibició total de vendre cotxes de gasolina a partir del 2035
El pla d'habitatge de la CE aposta per construir més pisos però evita regular el preu del lloguer