
Nigèria
La Barbie amb vel triomfa a Instagram
Una noia nigeriana vesteix la nina amb "hijabs" dissenyats per ella mateixa i aconsegueix milers de seguidors a la xarxa social
Redacció
08/02/2016 - 18.19 Actualitzat 19/09/2025 - 11.54
Fa només uns dies que la Barbie va presentar les versions "alta", "baixa" i "amb corbes" i ara la nina més popular del món porta vel islàmic. Aquesta vegada, però, el canvi no és fruit d'una estratègia empresarial del fabricant, Mattel, sinó de l'aspiració d'una noia nigeriana. Haneefah Adam, de 24 anys, volia veure la nina vestida com ella i va decidir tirar pel dret i dissenyar-li ella mateixa la indumentària, segons ha explicat en una entrevista.
Després de navegar pel compte Barbiestyle, va crear a Instagram Hijarbie, un compte per ensenyar el nou "look" de la Barbie que en qüestió de dos mesos ha sumat més de 20.000 seguidors.
Adam, que també és el darrere de la marca de moda Hanie, s'ha inspirat també en blogueres de moda musulmanes conegudes, com Leena Asad. La jove emprenedora creu que gestos com el seu poden ajudar a millorar l'autoestima de les noies musulmanes.
Una empresa de Dubai ja va crear el 2003 Fulla, una nina semblant a la Barbie, però morena, amb menys varietat d'accessoris i disponible amb els vestits típics del Marroc, la Unió dels Emirats Àrabs o Egipte.
Avui és notícia
Dispositiu en marxa per desallotjar l'antic institut B9 de Badalona, habitat per 400 persones
Avís per pluja a les Terres de l'Ebre fins al migdia després del fort aiguat de Badalona
Els preus dels principals títols de transport públic el 2026, si es manté l'aportació estatal
Brussel·les flexibilitza la prohibició total de vendre cotxes de gasolina a partir del 2035
El pla d'habitatge de la CE aposta per construir més pisos però evita regular el preu del lloguer