
La C-16 entre Terrassa i Manresa tindrà el primer peatge variable de Catalunya
L'autopista C-16, la que uneix Terrassa amb Manresa, serà la primera de Catalunya a tenir un peatge variable. És a dir, el preu serà més baix si la carretera gratuïta alternativa -la C-55- està molt congestionada.
Redacció
23/09/2013 - 18.10 Actualitzat 23/09/2013 - 19.21
Per l'autopista C-16 entre Terrassa i Manresa hi passen, de mitjana, 13.000 vehicles cada dia. A pocs quilòmetres de distància i en paral·lel transcorre la carretera C-55, per on circulen en aquest punt, a prop de Castellgalí, més de 30.000 vehicles diàriament.
El principal motiu pel qual els conductors no utilitzen l'autopista és, evidentment, el peatge. I és que, pels trenta quilòmetres que separen Terrassa de Manresa, l'usuari ha de pagar 4,26 euros els dies laborables i 7,74 els dies festius.
Per intentar capgirar aquesta situació, la Generalitat està a punt de tancar un acord amb la concessionària per abaixar el preu del peatge en els moments que la C-55 vagi molt carregada. Es farà a través d'un peatge variable que permeti descongestionar la C-55, quan hi hagi molt trànsit. El govern català i la concessionària estan acabant de negociar quin serà el descompte, quan es decidirà si la carretera està o no congestionada i com s'avisarà els conductors.
Fa anys que la plataforma "No més morts a la C-55" demana el desdoblament d'aquesta via o la gratuïtat de l'autopista per als veïns del Bages. Aquesta entitat creu que la mesura no serà massa efectiva i dubta com s'informarà als usuaris sobre les variacions en el preu.
El peatge variable és una de les possibles solucions que l'Ajuntament de Manresa veu amb bons ulls. "Nosaltres creiem que, ara mateix, la C-55 no té sentit, ni econòmicament ni mediambientalment, que es desdobli. Hi ha altres solucions que s'han de posar en pràctica perquè no faci falta aquest desdoblament", afirma l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent.
El peatge variable podria entrar en funcionament durant el 2014.
El principal motiu pel qual els conductors no utilitzen l'autopista és, evidentment, el peatge. I és que, pels trenta quilòmetres que separen Terrassa de Manresa, l'usuari ha de pagar 4,26 euros els dies laborables i 7,74 els dies festius.
Per intentar capgirar aquesta situació, la Generalitat està a punt de tancar un acord amb la concessionària per abaixar el preu del peatge en els moments que la C-55 vagi molt carregada. Es farà a través d'un peatge variable que permeti descongestionar la C-55, quan hi hagi molt trànsit. El govern català i la concessionària estan acabant de negociar quin serà el descompte, quan es decidirà si la carretera està o no congestionada i com s'avisarà els conductors.
Fa anys que la plataforma "No més morts a la C-55" demana el desdoblament d'aquesta via o la gratuïtat de l'autopista per als veïns del Bages. Aquesta entitat creu que la mesura no serà massa efectiva i dubta com s'informarà als usuaris sobre les variacions en el preu.
El peatge variable és una de les possibles solucions que l'Ajuntament de Manresa veu amb bons ulls. "Nosaltres creiem que, ara mateix, la C-55 no té sentit, ni econòmicament ni mediambientalment, que es desdobli. Hi ha altres solucions que s'han de posar en pràctica perquè no faci falta aquest desdoblament", afirma l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent.
El peatge variable podria entrar en funcionament durant el 2014.
Avui és notícia
Optimisme de Trump en rebre Zelenski per parlar del pla de pau a Ucraïna: "Estem a la recta final"
Crisi humanitària al Donbàs ocupat: Donetsk, sense aigua, i Mariúpol, sense cases
Cues als remuntadors i carreteres per gaudir de la neu el primer dia després del temporal
Barrancs desbordats i vols desviats al País Valencià, que rebaixa l'alerta per pluja a taronja
Un mort i dos desapareguts pel temporal a Andalusia