
La cara oculta del "low-cost" intercontinental: el preu del bitllet es pot duplicar
Als 170 euros del preu del bitllet, s'hi poden arribar a sumar 142 euros més entre el seient, la manta, la maleta i el menjar
Ivan Gutiérrez
05/06/2017 - 15.26 Actualitzat 09/09/2020 - 11.34
Ningú ven duros a quatre pessetes. I aquesta màxima és més vigent que mai amb els nous vols intercontinentals de baix cost. I és que en la batalla de preus entre les dues aerolínies que acaben d'estrenar rutes de llarg radi, Norwegian i Level, no només s'ha de comptar el que val el bitllet.
Quan pugem a l'avió, cal afegir-hi molts més serveis que fins ara estaven inclosos en el preu del bitllet. Ho explica el responsable de Relacions Institucionals de Norwegian, Alfons Claver:
"La tendència és que cada vegada el passatger ha de tenir el dret a triar què vol consumir, nosaltres no et vendrem res que no vulguis consumir."
Si aquest estiu algú decidís volar des de Barcelona a Los Angeles, el preu del bitllet més bàsic costaria una mitjana de 170 euros. Tot i que totes dues tenen serveis que l'altra no té, escollir seient ja ens costaria, d'entrada, uns 15 euros. Tenint en compte que és un vol de més de dotze hores, per dinar o sopar ja haurem de pagar 34 euros aproximadament.
Per una manta i un coixí, també ens hauríem de rascar la butxaca, fins a 8,5 euros més. I finalment, per portar una maleta de més de 10 kg, podríem arribar a pagar més de 85 euros. En total, el preu del bitllet gairebé es duplica. Als 170 euros del preu original, s'hi poden arribar a sumar 142 euros més.
"El bitllet ha sortit més barat, ens ha costat 1.200 euros anar i tornar. Si vols una manta has de pagar, si vols auriculars has de pagar. Si portes auriculars i una jaqueteta ja no has de pagar, t'has d'espavilar."
És el que expliquen l'Antonio i la Victòria, usuaris de les aerolínies. Les companyies ofereixen diverses tarifes, i, de fet, el repte per a l'usuari serà trobar bitllets a 150 o 200 euros, ja que són els primers a esgotar-se.
La majoria de passatgers prefereixen pagar una mica més pels serveis bàsics i tenir coberts el dinar o l'embarcament de la maleta, però la tendència en el futur és un preu base reduït i pagar per tot segons les necessitats de cadascú, o també, venir preparat de casa.
Avui és notícia
Els Comuns denuncien Albiol per delicte d'odi arran del desallotjament del B9 a Badalona
Reubiquen part dels desallotjats del B9, mentre que una setantena es neguen a marxar de Badalona
Del "tots som persones" al "tenim por": com viu el barri del Sant Crist el desallotjament del B9
La previsió de Nadal i Sant Esteve: arriba una llevantada de risc
Últimes hores per fer la compra dels àpats de Nadal: torrons més cars i gambes prohibitives