
Brussel·les
La Comissió Europea investigarà si Ryanair vulnera a Girona i Reus la normativa comunitària
A partir de la denúncia el 2012 d'una companyia que opera a l'aeroport del Barcelona, Brussel·les avaluarà si els acords entre l'administració i les companyies que treballen a Girona i Reus, principalment Ryanair, són il·legals. Això passaria si es demostra que, amb les condicions pactades, aquestes aerolínies tenen avantatge respecte a la competència.
Redacció
16/10/2013 - 13.26 Actualitzat 16/10/2013 - 15.24
La Comissió Europea (CE) obrirà una investigació per avaluar si els acords assolits entre l'administració i les aerolínies que operen als aeroports de Girona-Costa Brava i Reus, principalment Ryanair, vulneren les normes comunitàries.
Una companyia que opera a l'aeroport de Barcelona va portar el cas a Brussel·les al maig del 2012. Aquesta aerolínia considerava que les condicions obtingudes per Ryanair a Girona i Reus suposaven una "ajuda estatal il·legal" per a l'empresa irlandesa.
Arran de la denúncia, segons ha explicat l'executiu comunitari en un comunicat, s'estan investigant totes les empreses que han signat acords similars amb els poders públics a Girona i Reus i també als aeroports, en considerar que es "podrien beneficiar indirectament" d'aquests arranjaments per reduir els costos. Els acords "es refereixen a la publicitat de les regions afectades i contenen diverses condicions relatives a la presència i escala de les operacions de les línies aèries als dos aeroports".
Amb la informació disponible, la Comissió Europea no pot descartar que els acords de comercialització atorguin a les companyies aèries o als aeroports implicats cert avantatge respecte dels seus competidors. Girona i Reus, aeròdroms gestionats de la mateixa manera que el de Barcelona per Aena, podrien beneficiar-se dels acords amb l'administració per "alleujar la càrrega" de "costos, que d'una altra manera haurien de suportar normalment per al desenvolupament de les seves activitats".
La Comissió Europea té oberts diversos expedients sobre possibles ajudes públiques il·legals en aeroports dels vint-i-vuit. Brussel·les recorda que la intervenció pública no és il·legal quan es fa en termes que podria assumir un inversor privat que operés en condicions de mercat. Les normes europees es vulneren quan l'ajuda confereix un avantatge econòmic al beneficiari davant els seus competidors. Segons les directrius comunitàries, el suport operatiu de les autoritats pot distorsionar la competència entre les companyies aèries i els aeroports i, per tant, en principi és incompatible amb el mercat interior.
Avui és notícia
El govern prorrogarà els pressupostos, però espera negociar-ne de nous amb ERC i els Comuns
Dimiteix el líder del PSOE d'Extremadura després de la desfeta electoral
Extremadura posa Sánchez i Feijóo davant del mirall
Tensió a Badalona entre manifestants a favor i en contra dels desallotjats de l'Institut B9
Educació aprova la fusió d'assignatures de ciències de primer de batxillerat per al curs que ve