El Port de la Selva
La Generalitat estudia fer marines seques a la Costa Brava per treure barques de l'aigua
A la Costa Brava, l'augment del nombre d'embarcacions és constant -fruit sobretot de la navegació esportiva i de lleure- i no és possible, ni sovint sostenible, farcir la costa de ports. És per això que la Generalitat estudia fer, en alguns punts del litoral gironí, projectes per fer-hi marines seques. Un dels punts on ja s'han començat les converses és al Port de la Selva.
19/02/2004 - 00.00 Actualitzat 26/02/2004 - 10.11
L'espai portuari del Port de la Selva s'ha fet petit. En els últims anys, l'arribada de noves embarcacions ha estat constant. El Pla Especial del Port, que ha d'estar acabat abans de finals d'any, haurà de donar resposta als nous reptes de futur. La gestió d'aquesta zona la té el Club Nàutic Port de la Selva, després que la Direcció de Ports de la Generalitat li ha renovat la concessió. Entre les alternatives de modificació que estudia el govern català hi ha la d'instal·lar una marina seca. Aquest tipus de magatzem allibera una part de l'espai marítim perquè situa les embarcacions a terra. L'Ajuntament del Port de la Selva considera que aquesta opció permetria minimitzar l'impacte en l'entorn. En canvi, el club nàutic sosté que aquesta ampliació s'hauria de fer en zona d'aigua. Amb tot, no descarta l'opció d'una marina seca. El Port de la Selva no és la primera localitat que es planteja instal·lar una marina seca. De fet, el Pla Especial del Port de Sant Feliu de Guíxols ja ho preveu.
Avui és notícia
Nit de Nadal sota el pont de la C-31 per a una cinquantena dels desnonats del B9 a Badalona
De què són responsables les administracions en el desallotjament del B9? Un marc normatiu "confús"
Alertes per pluges, neu i mala mar: el mal temps marcarà Nadal i Sant Esteve
Detecten un cas de grip aviària a l'Urgell, el primer en una granja de Catalunya des del 2023
Què se sap del brot de grip aviària: origen, riscos i com pot afectar els preus