
Barcelona
La L9 fins a l'aeroport es posa a prova simulant aglomeracions amb 2.000 voluntaris
2.000 persones han participat voluntàriament en unes maniobres a les estacions de la T-1, a l'aeroport, i a la d'Europa-Fira
Redacció
30/01/2016 - 10.59 Actualitzat 09/11/2021 - 10.15
El metro fins a l'aeroport del Prat, que el 12 de febrer entrarà en servei, es posa a prova. Aquest dissabte al matí ha fet proves amb usuaris per simular aglomeracions puntuals.
2.000 persones han participat voluntàriament en unes maniobres a les estacions de la T-1, a l'aeroport, i a la d'Europa-Fira, estació situada a la Gran Via de les Corts Catalanes, a l'Hospitalet de Llobregat, i que dóna servei al recinte de la Fira on s'organitzen nombrosos congressos, com el Mobile World Congress.
Els voluntaris, que no han cobrat res per les proves, han simulat cues i aglomeracions a les andanes.
Fins i tot s'han hagut d'acreditar.
Preveure aglomeracions
El nou tram de la línia 9 del metro fins a l'aeroport s'inaugurarà 10 dies abans del Congrés Mundial de Mòbils. Les proves busquen representar el flux sobtat que pot haver de suportar la infraestructura en dies excepcionals com els del Mobile o un dia punta de vacances. Jaume Tintoré és el Director General de TMB.
Amb 20 quilòmetres i 15 estacions, la nova L-9 sud es preveu que doni servei a 23 milions de viatgers annuals. El trajecte entre Zona Universitària i la T-1 es farà en 32 minuts. Circularà cada 7 minuts, que poden ser 4 en casos d'esdeveniments multitudinaris com el Congrés de Mòbils.
Avui és notícia
Cimera a Brussel·les per acordar in extremis un préstec a Ucraïna amb fons russos congelats
Milers de pagesos es manifesten a Brussel·les contra la política agrària europea i el Mercosur
El govern insta Badalona a reobrir l'alberg per als desallotjats del B9 i Albiol s'hi nega
Escorcoll de més de 12 hores al laboratori de l'IRTA-CReSA pel brot de pesta porcina africana
El món fa un gir: l'energia neta ja supera el carbó, segons la revista "Science"