Sumar PSOE
Tractorada Barcelona
Anna Guitart Institut Ramon Llull
Hisenda bizums
Mèrit de les Belles Arts
Pilar Alegría eleccions Aragó
Bondi Beach
Medalla d'Or de la Generalitat
Nominacions Gaudí 2026
Pesta porcina africana
Querella Mossos vaga Palestina
Salomé Pradas
T-usual T-jove 2026
Luis Enrique Valverde
Barça Guadalajara Copa

Balaguer

La línia de Renfe de Lleida a Balaguer es convertirà en un metro amb freqüències de 15 minuts

La línia de Renfe de la Pobla de Segur, entre Lleida i Balaguer, està previst que es converteixi en un servei similar al del metro, amb freqüències de 15 minuts en hores punta. En el tram entre Lleida i la Pobla, la Generalitat preveu reduir el temps del trajecte de dues hores a una hora i mitja. Segons el director general de Ports i Transports, Enric Ticó, per fer això és necessari que el Ministeri de Foment traspassi a la Generalitat aquesta línia, que actualment pertany a Renfe.

30/05/2003 - 00.00 Actualitzat 09/11/2006 - 10.25

Segurament caldrà esperar a la nova legislatura per tal que no hi hagi cap majoria absoluta a Madrid. El director general de Ports i Transports, Enric Ticó, ha explicat a l'Agència Catalana de Notícies: "La Generalitat té la programació horària a punt des de finals dels anys noranta i esperàvem que el traspàs seria imminent, però veient que no era així el vam entregar a Renfe per instar a fer els canvis i millorar el servei, ja que no comportava cap cost addicional a la companyia i fins i tot li permetria perdre menys diners, però malauradament no ha estat així." Ticó atribueix el mal servei a "un material móbil obsolet i a horaris pensats sense tenir en compte les necessitats dels usuaris". Per solucionar-ho la Direcció General de Ports i Transports preveu que en horari punta els combois comunicaran Balaguer i Lleida amb una freqüència d'un quart d'hora per cada sentit i de mitja hora per a la resta d'hores, amb una reducció del nombre de vagons, però incrementant les freqüències. De Lleida a la Pobla de Segur, el servei està pensat com a regional. Així es passaria dels tres trens per sentit i dia actuals a cinc i es reduiria el temps de viatges ja d'entrada i amb petites millores que passarien de les dues hores que calen ara mateix a l'hora i mitja.