Salomé Pradas
Nick Reiner
Bondi Beach
Rob Reiner homicidi
Airbnb
La Marató càncer
Xile eleccions
C-17 Montcada i Reixac
Sánchez balanç
Dimiteix l'alcalde d'Alcanar
Casos judicials PSOE
Homenatge Robe Iniesta
Florentino Pérez
Denuncia Pablo Torre
Barça Guadalajara Copa

Madrid

La LOMCE defineix tant les assignatures troncals que no deixa marge a les autonomies per afegir matèria pròpia

La LOMCE defineix el 100% de les matèries troncals i tot i que no especifica quantes hores s'hi han de dedicar, detalla tant els continguts que no deixa marge perquè les comunitats autònomes hi afegeixin res.

Redacció

24/12/2013 - 11.49 Actualitzat 09/11/2021 - 12.42

La història de Catalunya, per exemple, no té espai en el currículum que el Ministeri d'Educació està preparant per quan entri en vigor la LOMCE.

Madrid defineix el 100% de les matèries troncals i tot i que no especifica quantes hores s'hi ha de dedicar, detalla tant els continguts que no deixa marge perquè les comunitats autònomes hi afegeixin res.

El president de l'Associació Nacional de Catedràtics d'Institut, l'ANCABA, Felip de Vicente, que ja ha fet un primer informe sobre l'esborrany de currículums que ha elaborat el ministeri ha explicat que, davant d'aquesta situació, l'entitat planteja dues solucions: "Incrementar molt les hores d'aquesta matèria, al màxim possible, i afegir temes d'història de Catalunya. I l'altra, evidentment, és reduir els continguts que ha posat l'estat, incomplir aquests continguts, reduir-los i introduir més història de Catalunya."

Els catedràtics d'institut consideren que els currículums del ministeri estan tècnicament mal fets, entre altres coses, perquè no deixen marge als professors per fer pràcticament res i perquè exigeixen coses als nens que no són adequades per la seva edat. De Vicente en posa exemples: "'Coneix les funcions de jutges i magistrats i defineix Tribunal Suprem i Tribunal Constitucional.' Estem parlant de nens de primària. 'Enumera les principals transformacions socials, econòmiques, polítiques i culturals, que es van produir a l'edat moderna fins el segle XVII. Analitza la Constitució de Cadis', això un nen de primària."

L'esborrany de currículums està exposat a debat públic fins al 3 de gener. La Generalitat encara no s'hi ha pronunciat.