Cerdán cas Koldo
Nick Reiner cadena perpètua
Desallotjament Institut B9 Badalona
Trump petroli Veneçuela
Europa cotxe elèctric
Pla habitatge CE
Illa pesta porcina
Sumar PSOE
Sirat
Tractorada Barcelona
Anna Guitart Institut Ramon Llull
BCN Gastronomic Society
The Best
Guadalajara Barça
Alcaraz

Barcelona

La Meridiana tindrà menys carrils i es transformarà en una rambla verda

Les obres començaran al juny pel tram Glòries-Mallorca, i s'acabaran el març del 2019

Redacció

24/01/2018 - 06.48 Actualitzat 24/01/2018 - 10.05

Tot a punt per transformar la Meridiana de Barcelona en un gran bulevard que tindrà menys carrils per al trànsit. Les obres començaran al juny pel tram Glòries-Mallorca i s'acabaran el març del 2019.

El govern d'Ada Colau vol que l'actual autopista urbana de quatre carrils per banda quedi convertida en una rambla verda que prioritzi vianants, bicicletes i el transport públic. En alguns trams, el vehicle privat només disposarà de dos carrils.

Entre les Glòries i el carrer d'Aragó hi haurà dos carrils per banda, i entre Aragó i Mallorca se'n suprimirà un d'entrada i un de sortida (n'hi haurà tres per banda). Finalment, en el tram entre València i Mallorca hi haurà tres carrils d'entrada i quatre de sortida.

La tinent d'alcalde de Mobilitat, Mercedes Vidal, però, assegura que la nova distribució "no comportarà una aglomeració de cotxes als carrers pròxims a Meridiana".

La tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, assegura, per la seva banda, que amb aquesta reforma "es guanyaran 58.000 metres quadrats d'espai verd". També diu que la nova rambla de l'avinguda Meridiana respon a la voluntat dels veïns de mantenir un espai de trobada, que ara mateix "no reuneix les condicions per ser-ho", i per això el govern preveu renovar el paviment i instal·lar mobiliari urbà per convertir-la en un espai més atractiu.

A aquesta primera fase està previst destinar-hi 11 milions d'euros. El projecte pretén allargar la transformació de la Meridiana fins a Fabra i Puig.