
La moto elèctrica compartida s'estén més enllà de Barcelona: on arribarà i com funciona
L'AMB regularà el nou servei metropolità, que permetrà agafar i deixar motos a set municipis més de l'entorn de Barcelona, amb gairebé 10.000 vehicles disponibles
Redacció
29/10/2024 - 13.38 Actualitzat 04/09/2025 - 11.32
Moure's en una moto elèctrica compartida ja no serà un servei exclusiu de Barcelona. A partir de dijous i de forma progressiva començarà a funcionar el motosharing metropolità, que arribarà a set municipis més amb gairebé 10.000 motos.
El servei, de gestió privada, està regulat per l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i, més enllà de Barcelona, es podran agafar i deixar motos a l'Hospitalet, Esplugues, Sant Feliu de Llobregat, Sant Just Desvern, Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs.
En concret, l'AMB ha atorgat la llicència per operar a cinc empreses, que aportaran 9.950 motos:
- Hori Rides, amb 2.050 motos
- Yego Urban Mobility, SL, amb 2.050 motos
- Cooltra Motosharing, SLU, amb 1.950 motos
- Go Sharing, BV, amb 1.950 motos
- Acciona Mobility, SA, amb 1.950 motos
A partir de dimecres 30 d'octubre, les empreses tenen 40 dies naturals per fer tot el desplegament del servei. Del total de motos, es calcula que a Barcelona n'hi haurà unes 7.000 i la resta, fins a les 10.000, es distribuiran pels altres municipis.
Aplicació i tarifes per cada empresa
Les motos estaran aparcades a la via pública. Hi haurà una zona de cobertura mínima on les empreses hauran de donar servei obligatòriament. També hi haurà zones amb restriccions (s'hi podrà aparcar amb condicions) i àmbits de prohibició (no s'hi podrà aparcar).
Cada empresa tindrà la seva app i les seves tarifes per minut per fer servir les motos. La disponibilitat de vehicles es podrà consultar a les aplicacions AMB Mobilitat i SMOU.
Tot i ser un servei metropolità, no hi ha un patró comú per a totes les motos. De fet, cada empresa ha pintat els vehicles i els cascs amb el seu color corporatiu, i en totes cinc són diferents. L'únic element comú serà el logo de l'AMB, que es veurà al casc i a les motos.
Les llicències que s'han atorgat tenen una vigència de dos anys i es podran prorrogar per un període màxim de dos anys més (d'un en un). L'AMB revisarà periòdicament el nombre de vehicles associats a cada empresa.
Les empreses hauran d'abonar una taxa de l'AMB per la gestió anual de la llicència (45 euros per vehicle i any), a banda de les taxes per l'aprofitament especial de l'espai públic de cada municipi.
També s'ha establert un règim sancionador específic que regula la gravetat de les infraccions i els mecanismes per revocar llicències i reassignar-les entre les altres empreses.
Les cinc operadores s'han adherit al codi de bones pràctiques i de seguretat viària de l'AMB. L'ens metropolità ha creat una comissió tècnica amb presència de les operadores que farà un seguiment de com es va desplegant el servei.
Avui és notícia
La majoria dels desallotjats del B9 de Badalona, a la intempèrie: "Ens hem quedat sense sostre"
Què incorpora la llei per garantir els drets LGTBIQ+: més sancions i autodeterminació de gènere
Les pluges inunden alguns carrers d'Alcanar i tanquen carreteres durant hores
Illa torna a defensar al Parlament la gestió de la pesta porcina i encara no n'aclareix l'origen
Cerdán defensa la seva innocència i es declara víctima d'una persecució "pròpia de la inquisició"