Barcelona
La normativa deixa en els propietaris el control de seguretat dels inflables
La revisió de les instal·lacions correspon als ajuntaments, tot i que no és d'obligat compliment
Redacció
08/05/2017 - 12.44 Actualitzat 09/09/2020 - 11.48
L'accident de Caldes de Malavella ha obert el debat de com de segures són aquest tipus d'atraccions i quines són les mesures de seguretat que han de complir.
La reglamentació, que s'ha d'entregar al propietari amb el producte, obliga a revisar cada dia la instal·lació, a que sempre estigui controlada per un monitor i descriu com s'han de lligar les fixacions.
La normativa de fabricació també n'estableix el nombre en funció de la superfície, la resistència, els materials amb què s'han de fabricar i la pressió de l'aire.
El reglament d'espectacles de la Generalitat, en l'article 39, estableix que no es pot atorgar una llicència si no compten "amb el control inicial favorable dels tècnics municipals o una entitat col·laboradora de l'administració". En el cas de l'accident de Caldes, ni els propietaris del restaurant ni els de l'inflable havien demanat els permisos municipals.
A més, els responsables de la instal·lació "han d'entregar els manuals d'instrucció i les certificacions tècniques específiques corresponents als muntatges i instala·lacions".
El personal tècnic municipal també ha de "verificar la seguretat exterior i global d'aquestes les instal·lacions".
Sigui com sigui, la normativa apunta que el propietari del terreny on està instal·lat l'inflable és el responsable del control i seguretat de la instal.lació, un cop obtinguit el permís. La revisió correspon als ajuntaments, tot i que no és d'obligat compliment.
Avui és notícia
Desallotjat l'antic Institut B9 de Badalona, on malvivien fins a 400 persones
Illa torna a defensar al Parlament la gestió de la pesta porcina i encara no n'aclareix l'origen
Cerdán defensa la seva innocència i es declara víctima d'una persecució "pròpia de la inquisició"
"Vespreig", elegit neologisme de l'any 2025
Els preus dels principals títols de transport públic el 2026, si es manté l'aportació estatal