
La nova Spiderman, primera pel·lícula que recapta 1.000 milions de dòlars en pandèmia
L'última pel·lícula de la saga Spiderman, ha estat la primera que arriba a una recaptació de 1.000 milions de dòlars en època de pandèmia. Fa gairebé dos anys que els cinemes van començar a buidar-se a conseqüència de l'arribada de la covid-19, però el superheroi de Marvel ha reafirmat la passió familiar per l'home aranya i s'ha convertit en un gran èxit de taquilla.
La nova "Spiderman: No Way Home" ha arribat amb molta força a taquilla, és una pel·lícula marcada per l'era covid i estrenada en plena onada mundial d'òmicron. El film, només dotze dies després del seu llançament, ha obtingut 467,3 milions de dòlars a Nord-amèrica i 587 milions a la resta del món.
Se suma a èxits com el de "Star Wars: El despertar de la força", que l'any 2015 també va trigar només dotze dies a arribar al miler de milió de dòlars després del llançament.
Èxits que superen el miler de milions
Són menys de 50 els films que han superat els 1.000 milions i Spiderman és l'única que ho ha aconseguit en temps de pandèmia. "Avatar" encapçala la llista de pel·lícules amb més recaptació de la història, on "Spiderman: No Way Home" se situa --de moment-- en la posició 36. En aquest rànquing també s'hi troben les aclamades: "Titanic", "Frozen", "Harry Potter" o "Star Wars".
Pel que fa a la rapidesa en arribar aquesta xifra, només dues pel·lícules superen els dotze dies de Spiderman, que empata amb "Star Wars: El despertar de la força". La llista de les pel·lícules taquilleres més ràpides l'encapçala "Avengers: Endgame", amb el rècord de recaptació, i la segueix "Avengers: Infinity War", de la mateixa saga.
Així, doncs, l'últim èxit de l'home aranya, protagonitzat per Tom Holland i Zendaya, ha esdevingut un triomf tot i la pandèmia. Un superheroi que segueix marcant generacions i èxits des dels primers telefilms de Spiderman a finals dels anys 70 fins a convertir-se en la pel·lícula més taquillera en l'era pandèmica.