Barcelona
La nova terminal de l'aeroport del Prat podria obrir amb més companyies de les previstes
La nova terminal de l'aeroport del Prat es podria inaugurar amb més companyies de les previstes, perquè el Ministeri de Foment se n'està replantejant l'assignació d'espais. Ho ha anunciat la ministra Magdalena Álvarez, que ho justifica pels canvis en el sector aeri. De fet, l'assignació es va fer buscant un equilibri entre aliances d'aerolínies, i es van donar espais a Iberia i Clickair, Air Comet i Vueling, entre d'altres. Però els canvis, com per exemple la futura fusió de Vueling i Clickair, trenquen aquest equilibri, i AENA es planteja modificar-ne l'assignació, cosa que permetria que hi entressin la companyia Air Europa i la seva aliança Sky Team.
10/11/2008 - 19.32 Actualitzat 11/11/2008 - 13.09
Fa un any, Aena decidia que Iberia i Spanair, junt amb les seves aliances comercials i les companyies de baix cost Vueling i Clickair, ocupessin la futura terminal sud de l'Aeroport del Prat. La decisió deixava fora Sky Team, l'aliança d'Air Europa i Air France. Les mateixes companyies a qui ara s'obre la porta de la nova terminal. La situació econòmica, la caiguda del número de passatgers, però sobretot l'incert futur d'Iberia i Spanair, i l'imminent fusió entre Vueling i Clickair, han dut el govern espanyol a ampliar el número d'inquilins de la T-Sud. Una decisió que, per la Generalitat, obre les portes a que el Prat guanyi per a nivell internacional.
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha revelat que s'està plantejant "modificar el repartiment de la Terminal Sud" de l'aeroport del Prat a causa dels canvis en "les capacitats" del sector aeri. "Si hi ha canvis -ha dit la ministra- en les aliances, cal canviar-ne els plantejaments", i així confirma la possibilitat que les tres grans aliances d'aerolínies -One World, Star Alliance i Sky Team- tinguin espai a la nova terminal de l'aeroport de Barcelona.
Magdalena Álvarez també ha anunciat que les proves globals sobre la Terminal Sud, que té una inversió de 5.000 milions d'euros i que crearà uns 3.000 llocs de treball, es faran amb 6.000 figurants entre el gener i l'abril de l'any que ve, fet que fa poc probable que estigui operativa per l'estiu que ve.
La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha revelat que s'està plantejant "modificar el repartiment de la Terminal Sud" de l'aeroport del Prat a causa dels canvis en "les capacitats" del sector aeri. "Si hi ha canvis -ha dit la ministra- en les aliances, cal canviar-ne els plantejaments", i així confirma la possibilitat que les tres grans aliances d'aerolínies -One World, Star Alliance i Sky Team- tinguin espai a la nova terminal de l'aeroport de Barcelona.
Magdalena Álvarez també ha anunciat que les proves globals sobre la Terminal Sud, que té una inversió de 5.000 milions d'euros i que crearà uns 3.000 llocs de treball, es faran amb 6.000 figurants entre el gener i l'abril de l'any que ve, fet que fa poc probable que estigui operativa per l'estiu que ve.
Avui és notícia
Cimera a Brussel·les per acordar in extremis un préstec a Ucraïna amb fons russos congelats
Milers de pagesos es manifesten a Brussel·les contra la política agrària europea i el Mercosur
El govern insta Badalona a reobrir l'alberg per als desallotjats del B9 i Albiol s'hi nega
Escorcoll de més de 12 hores al laboratori de l'IRTA-CReSA pel brot de pesta porcina africana
El món fa un gir: l'energia neta ja supera el carbó, segons la revista "Science"