Héctor Alterio
Jubilació
Peter Greene
Trump Europa
Carles III
Trinitarios Catalunya
La Xina i el Japó
Cas Leire Díez
UCO
Tiroteig Navas Barcelona
Concerts Nadal
Messi Índia
Gabriel Masfurroll
Barça Osasuna

París

La premsa francesa presenta un quiosc digital com a alternativa a Google News

La premsa francesa ha presentat amb motiu de la reunió anual del Sindicat Nacional de la Premsa Diària un quiosc digital en què conviuran les diferents capçaleres i al qual el lector podrà entrar per comprar el diari i llegir-lo des de l'ordinador, el telèfon mòbil o altres aparells com a alternativa a Google News. La iniciativa de la premsa francesa arriba després que el cercador nord-americà va anunciar a principis d'any la seva intenció de començar a incloure publicitat a Google News.

22/07/2010 - 19.37 Actualitzat 22/07/2010 - 20.25

La idea defensada pels editors és oferir una alternativa estable i de pagament a aquest agregador de notícies que utilitza continguts que no produeix, segons explica "Le Figaro", un dels mitjans que formen part de la iniciativa.

El preu i la modalitat de pagament serà diferents depenent de cada capçalera, ja que els editors podran decidir la quantia a què venen el diari al quiosc digital i si cobren per número o mitjançant una subscripció anual.

El projecte inicial té la col·laboració de "Le Monde", "Libération", "Le Figaro", "Les Echos", "Le Parisien" i "L'Equipe", que presentaran oficialment la plataforma al setembre, però la idea és que la resta d'editors de diaris i revistes regionals s'hi vagin sumant per "crear una massa crítica" de lectors i poder rendibilitzar el cost de desenvolupament del producte.

L'objectiu és obrir al públic el quiosc virtual a finals del 2010. De moment, són els mateixos editors els que estan finançant el quiosc, però "Le Figaro" no descarta que entri en el projecte una empresa tecnològica. Així mateix, els editors estan buscant el suport del govern per impulsar aquest projecte.