Inuncat
Bustos cas Mercuri
Sumar PSOE
B9 de Badalona
Shein
Sospitós Universitat de Brown
UE Ucraïna fons russos congelats
Ordeig IRTA-CReSA
Incendi Hospitalet de Llobregat
Trump discurs
Manifestació Brussel·les agrària
Avatar
Guardiola
Pedri Barça
Joan Laporta

Catalunya nit

La reinvenció de Spotify a l'estil de TikTok

La plataforma d'àudio sueca estrena novetats protagonitzades pel lliscament vertical com el de TikTok i esquiva les queixes dels creadors sobre la dificultat de monetitzar el seu treball

Redacció

08/03/2023 - 20.51 Actualitzat 08/03/2023 - 20.55

Spotify adopta l'estil TikTok

El gegant de la reproducció de l'àudio ha anunciat avui un nou disseny que inclou el lliscament vertical dels continguts a la pàgina d'inici per integrar l'oferta de música, podcasts, vídeos i audiollibres.

El nou format proposa avançar per les recomanacions de contingut que es reprodueixen automàticament, i s'ha presentat després de diverses filtracions a les xarxes socials, com ara aquesta: 

 

Amb la nova interfície presentada a Los Angeles, els usuaris tindran també a l'abast tràilers de vídeos i de podcasts, amb recomanacions alimentades per l'aprenentatge automàtic. 

La voluntat d'impulsar l'audiència dels podcasts ha portat Spotify a incorporar la reproducció automàtica d'un episodi d'un altre podcast un cop l'oient acabi el que té en marxa. 

Gustav Söderström, copresident i director de producte de Spotify, admetia que la intenció dels canvis és que els usuaris s'hi passin més estona, saltant d'un contingut a l'altre amb més facilitat. 

Una mesura que porta Spotify a emular eines com els reels d'Instagram o el shorts de YouTube. 

Un discjòquei virtual

Spotify també aposta a la nova interfície per un discjòquei virtual, alimentat per la intel·ligència artificial, anomenat X, provinent del nom Xavier. 

L'eina emetrà un extracte personalitzat d'àudio i contextualitzat segons l'historial de consum de l'oient. 

El nou servei està disponible en versió de prova als Estats Units i al Canadà (Spotify)

També s'incorpora la funció anomenada Smart Shuffle, que --segons Spotify-- farà més fàcil descobrir música de creadors desconeguts pel consumidor.

Aquestes novetats es presenten com a eines per optimitzar la localització del contingut que interessi a l'oient, i contribuiran --segons la plataforma-- a mesurar millor el que el públic es guarda per escoltar més endavant, que --segons Spotify-- els interessa més que el que la gent escolta en el moment.

La polèmica sobre com fer diners amb Spotify

El conseller delegat Daniel Ek anunciava que per primer cop han superat els 500 milions d'usuaris actius al mes, si bé el grup més nombrós d'oients, els joves d'entre 18 i 24 anys, no està subscrit al servei de pagament de la plataforma. 

Ek sostenia que mai abans els creadors de música s'havien guanyat tan bé la vida, i afegia que els 40.000 milions de dòlars que es mouen al voltant de Spotify és la font de recaptació més important de tota la indústria musical. 

El periodista especialitzat en tecnologia i col·laborador de Catalunya Ràdio Albert Cuesta criticava aquesta interpretació:

"Spotify pot presumir d'audiència, de moltíssims milions d'audicions de les cançons, d'haver generat gairebé 40.000 milions de dòlars per a la indústria musical, i dels 57.000 artistes que l'any passat van recaptar més de 10.000 dòlars.

Però continua sent una de les plataformes de streaming que remunera pitjor els artistes, i a més ho fa de manera injusta.

La majoria de les quotes que paguen els usuaris se les emporten les grans estrelles, encara que no les escoltem mai. El més just seria que si escoltem sobretot Els Pets, Manel o Ginestà, els 10 euros mensuals se'ls repartissin ells, però acaben anant a Beyoncé, Rosalía o Jennifer Lopez.

Cuesta també criticava que en tota la presentació Spotify no s'ha referit a la modalitat d'àudio en alta resolució que van anunciar farà dos anys i que ja ofereixen plataformes rivals com Apple Music, Amazon Music i Tidal.