Comprovar loteria de Nadal
Loteria de Nadal 2025
Epidèmia de grip
Illa pressupostos
EUA i Veneçuela
Premi Internacional Catalunya
Medalla d'Or de la Generalitat
Drons Ucraïna
Tiroteig Castelldefels
Mor Chris Rea
Ordeig pesta porcina africana
Cotxe bomba Moscou
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Copenhague

La UE redueix les seves emissions a nivells inferiors als del 1990

Espanya és el quart país dels 15 primers de la UE que més ha reduït les seves emissions

Redacció

03/06/2014 - 21.00 Actualitzat 03/06/2014 - 21.23

La Unió Europea va reduir un 1,3% les seves emissions de gasos d'efecte hivernacle el 2012. Això s'ha aconseguit per una important reducció de la contaminació en el sector del transport i de la indústria i per una aportació cada cop més important de les fonts d'energia renovables. Aquesta disminució fa que les emissiones de CO2 se situïn a nivells inferiors als del 1990, segons dades de l'Agència Europea de Medi Ambient (AEMA). 

Així, el nivell d'emissions se situa en el 19,2%, una xifra que s'aproxima molt a l'objectiu del 20% que té la UE per al 2020. L'objectiu dels 15 primers països de la Unió és una reducció mitjana del 8% dels gasos d'efecte hivernacle en el període 2008-2012, però ja s'ha superat aquesta xifra amb una disminució de prop del 12%, comparat amb l'any base i sense tenir en compte els crèdits del mecanisme flexible de Kyoto

"La reducció de l'emissió entre 2008 i 2012 a la UE de los 15 va ser, en termes absoluts, més gran que l'emissió total d'Espanya el 2012", explica l'informe d'aquesta agència europea, que ja ha estat enviat a les Nacions Unides. 

Itàlia va liderar el rànquing dels països que més van disminuir les emissions el 2012, amb el 45% de tota la disminució neta de la Unió Europea . Polònia ha ocupat el segon lloc per un descens destacat del consum de combustible sòlid, seguit de Finlàndia i d'Espanya, que ocupa la quarta posició. 

A l'altra banda hi ha Alemanya i el Regne Unit, que van augmentar les emissions per un augment del consum de combustible sòlid.