Trump pressió Maduro
María Corina Machado
Detenció Leire Díez
Anestesista d'Alzira
Alpinista homicidi negligència Àustria
Helena Jubany
Cap Butaca Buida
Port de Barcelona
Trucades Mazón
Congrés Ábalos
Ensorrament Marroc
Xabi Alonso
Reial Madrid Manchester City
Guardiola

L'aeroport de Barcelona incrementa lleument l'activitat de càrrega el 2023, superant les 156.000 tones

09/02/2024 - 13.01 Actualitzat 09/02/2024 - 13.00

ACN Barcelona - L'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat va incrementar un 0,6% l'activitat de càrrega el 2023 respecte a l'any anterior, superant les 156.000 tones, segons l'Observatori de la Càrrega Aèria que elabora la Cambra de Comerç de Barcelona juntament amb l'associació Barcelona-Catalunya Centre Logístic. Unes xifres que són un 11,5% inferiors als registres de 2019, l'any anterior a la pandèmia. L'informe apunta que "el fet de no haver recuperat encara rutes importants" com ara amb Shanghai, Hong Kong i Lima ho "dificulta". També precisa que s'han produït "factors externs" com, per exemple, conflictes geopolítics i els preus dels carburants. Tot plegat, afecta "no només a Barcelona sinó a nivell global".

El 64% del volum de transport es va fer amb avions de passatgers i un 36% amb aeronaus cargueres. L'Observatori de la Càrrega Aèria destaca que aquesta última opció té "una tendència a la baixa els darrers anys", després que el 2021 assolís el pic amb el 51%. Per això, l'estudi ho atribueix a "la recuperació dels vols de passatgers intercontinentals".

L'electrònica i la mecànica van concentrar el 24% del total de mercaderia transportada per via aèria entre gener i octubre de 2023 i va superar per primera vegada el sector de la moda i el tèxtil -va representar el 20% del total-, que havia liderat aquest rànquing anteriorment. Per darrere es van situar maquinària i metal·lúrgia (19%), productes farmacèutics i químics (18%) i alimentació (13%).

L'informe analitza el valor de les mercaderies importades i exportades des de l'aeroport i el que més en va aportar va ser el de productes farmacèutics i químics, amb una mitjana de 251 euros el quilogram en exportació i 136 euros el quilogram en importació. 

La Xina i els Estats Units, principals mercats 

L'Observatori de la Càrrega Aèria remarca referma que la Xina i els Estats Units van continuar sent els principals mercats de les mercaderies el 2023. Al país asiàtic, entre exportacions i importacions, es van registrar 15.000 tones, 12.000 de les quals van ser importacions. Als Estats Units van ser 14.000 tones, cosa que redueix la diferència entre les dues nacions i que ve marcant després del final de les restriccions per la Covid-19. L'estudi també ressalta que Alemanya va ser el segon mercat més importador, amb 7.000 tones.