B9 Badalona
Atemptat Moscou
Mor Vince Zampella
EUA i Veneçuela
Comprovar loteria de Nadal
Loteria de Nadal 2025
Epidèmia de grip
Illa pressupostos
Premi Internacional Catalunya
Medalla d'Or de la Generalitat
Drons Ucraïna
Tiroteig Castelldefels
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Tren d'alta velocitat

L'AVE entre Madrid i Lleida circularà a 250 quilòmetres per hora a finals d'estiu

L'AVE està fent proves per arribar als 300 quilòmetres per hora a la línia Lleida-Madrid. Ara la velocitat màxima d'aquest comboi és de 200 quilòmetres per hora, però està previst que augmentin gradualment la velocitat, i després de l'estiu ja han d'anar a 250 per hora. Les proves les fan vuit combois de Renfe i de l'administrador d'infraestructures ferroviàries; es fan de dia i de nit entre Madrid i Lleida quan no circulen trens comercials. Responsables de totes dues empreses diuen que els trens responen bé a 300 quilòmetres per hora, el sistema de seguretat funciona bé i només s'han detectat petites anomalies tècniques.

15/06/2005 - 13.08 Actualitzat 04/12/2019 - 14.23

Un TGV d'última generació, el Talgo S-102, surt puntualment de l'estació de Lleida. El comboi circula a una velocitat màxima de 200 quilòmetres per hora. El tren tardarà 2 hores i 45 minuts per arribar a Madrid, un temps lluny de l'hora i 45 minuts previstos per quan circuli a 300 quilòmetres per hora. El govern, però, ja treballa perquè els TGV puguin anar a 250 quilòmetres per hora d'aquí a pocs mesos, una vegada estigui enllestit el sistema de seguretat ERTMS. I és que en les proves que està fent Renfe, des de l'estiu passat, encara es detecten anomalies tant a la via com al tren. La línia del TGV Lleida-Madrid va entrar en funcionament fa poc més d'un any i mig. Des de llavors, els combois circulen a una velocitat màxima de 200 quilòmetres per hora, i no a 350 com estava previst inicialment, pels diversos problemes de seguretat i senyalització que han aparegut a la línia. Tot i els entrebancs, el govern reconeix que la línia del TGV a poc a poc va superant les deficiències i va veient la llum al final del túnel.