Cerdán cas Koldo
Errejón Elisa Mouliaá
Nick Reiner cadena perpètua
Guàrdia Civil Sant Sadurní
Desallotjament Institut B9 Badalona
Trump petroli Veneçuela
Europa cotxe elèctric
Pla habitatge CE
Illa pesta porcina
Sumar PSOE
"Sirat"
Tractorada Barcelona
The Best
Guadalajara Barça
Alcaraz

L'empresa gironina Imperia Foie Gras vol potenciar exportacions a l'Àsia i obrir mercat als països àrabs

10/08/2016 - 08.30 Actualitzat 10/08/2016 - 08.30

ACN Riudellots de la Selva.-L'empresa gironina Progust SL, que elabora i comercialitza sota marca Imperia Foie Gras, vol potenciar les exportacions a l'Àsia i obrir mercat als països àrabs. En aquesta estratègia d'internacionalització hi ajudarà la certificació de qualitat i seguretat alimentària IFS Food, la més exigent a nivell internacional, que l'empresa ha obtingut aquest 2016. Progust és la primera empresa del sector a Catalunya que rep aquesta certificació (i arreu de l'estat, només n'hi ha dues més que la tinguin). L'empresa gironina, que elabora i ven productes derivats de l'ànec i l'oca, processa anualment 120 tones de foie gras i 250.000 animals, majoritàriament procedents de granges de França. Aquest exercici, la firma preveu incrementar més d'un 10% la seva facturació.

Progust SL, que té la seu al polígon de Riudellots de la Selva, comercialitza foie gras i productes derivats de l'ànec i l'oca. El seu catàleg compta amb un centenar de referències, entre les quals hi ha elaboracions clàssiques de foie gras (com terrina mi-cuit o bloc), delicatessen, maridatges de sabors (amb Oporto, amb Pedro Ximénez), confits, pernils d'ànec i salses.Nascuda l'any 1996, l'empresa s'ha posicionat sobretot dins el sector gourmet. Compta amb una cartera d'uns 600 clients, la meitat dels quals són botigues especialitzades i l'altra, restaurants. Actualment, una de cada cinc vendes de Progust es fan a l'exterior. La seva marca Imperia Foie Gras es pot trobar a Itàlia, Portugal, el Regne Unit, Malàisia, Guinea, el Japó i a diversos països de l'Amèrica Central i del Sud, on Progust ha centrat la seva estratègia d'internacionalització en els darrers anys (Xile, Perú, Mèxic, Cuba, Veneçuela, Costa Rica i República Dominicana).La primera a CatalunyaAra, l'empresa vol continuar estenent-se a l'exterior. I en aquesta estratègia, per obrir-se camí, fa dos anys que es va proposar aconseguir la certificació de qualitat i seguretat alimentària IFS Food, controlada des d'Alemanya, i que és la més exigent a nivell internacional.Per obtenir-la, Progust SL ha fet inversions d'uns 200.000 euros (sobretot, per adaptar processos de producció). Ara, l'empresa gironina s'ha convertit en la primera del sector a Catalunya -i la tercera de l'Estat- que ha superat l'examen.L'administrador de Progust SL, Jordi Serra, explica que la certificació és un aval de qualitat, sobretot de cara a l'exterior. "Per entendre'ns, si féssim un símil, seria com tenir un doctorat; l'IFS Food ens dóna credibilitat davant dels mercats internacionals i assegura que ens adaptem a les exigències de qualitat", concreta.Hong Kong i països àrabsL'objectiu de la firma gironina és arribar a exportar el 25% de la seva producció l'any 2018. I per aconseguir aquest percentatge, Progust SL gira els ulls cap a dos destins: Hong Kong i els països àrabs. "Són mercats on el consumidor té un poder adquisitiu alt i on els productes occidentals gaudeixen d'una gran acceptació, sobretot a hotels i restaurants", indica Serra. I evidentment, precisa, per a una empresa del sector que hi vulgui entrar, és necessari tenir la IFS Food.En paral·lel a aquest camí, l'empresa tampoc oblida el mercat que li reporta més del 70% de les vendes: el català i l'estatal. I aquí, vol continuar consolidant-se i potenciant les gammes més exclusives. "Estem preparant tota l'estratègia per llançar al mercat una línia nova de productes en semiconserva, amb els formats adequats a les tendències dels nous consumidors", avança l'administrador de Progust SL.Tot i que la majoria dels productes de Progust SL són de gamma mitja-alta, l'empresa va treure ara fa un parell d'anys una nova línia de patés i mousses, dirigida a un consumidor més quotidià, que es ven a supermercats. L'empresa gironina compta amb una fàbrica i un edifici d'oficines al polígon de Riudellots de la Selva que, en total, sumen 2.300 metres quadrats. Té una plantilla de vint treballadors i aquest exercici preveu incrementar la facturació més d'un 10%, seguint la línia ascendent dels darrers anys.