Cerdán cas Koldo
Nick Reiner cadena perpètua
Desallotjament Institut B9 Badalona
Trump petroli Veneçuela
Europa cotxe elèctric
Pla habitatge CE
Illa pesta porcina
Sumar PSOE
Sirat
Tractorada Barcelona
Anna Guitart Institut Ramon Llull
BCN Gastronomic Society
The Best
Guadalajara Barça
Alcaraz

Les cançons de Rosalía, Taylor Swift o Bad Bunny desapareixeran del catàleg de TikTok

La discogràfica Universal i la plataforma TikTok no s'han posat d'acord per renovar el contracte

Redacció

31/01/2024 - 08.47 Actualitzat 31/01/2024 - 13.00

Universal Music Group (UMG), una de les discogràfiques més importants del món, deixarà d'oferir les seves cançons a TikTok a partir d'aquest dimecres.

El segell i la xarxa social xinesa no han renovat el contracte que tenien des de fa dos anys i que permetia els usuaris de TikTok penjar vídeos amb música d'artistes d'UMG. Entre aquests, hi ha Rosalía, Taylor Swfit o Bad Bunny.

Segons denuncia Universal en una carta adreçada a la seva comunitat d'artistes i compositors, TikTok "intenta construir un negoci basat en la música, sense pagar el valor just que té la música".

També acusa l'empresa, amb seu a Xangai, d'haver utilitzat tàctiques d'assetjament i intimidació per forçar-la a acceptar un contracte "menys just i amb menys valor" que l'actual. 

A més a més, UMG explica que TikTok els ha proposat pagar els artistes molt menys per les reproduccions i per l'ús de les seves cançons del que ofereixen altres xarxes socials. I denuncia que s'ha negat a prendre mesures suficients per protegir els artistes davant de l'"allau" de contingut generat per intel·ligència artificial i de les infraccions als drets d'autor.
 

Our core mission is simple: to help our artists & songwriters attain their greatest creative and commercial potential, which is why we must call time out on TikTok.

Learn More: https://t.co/yJDQ7FdgNc pic.twitter.com/Lhluz1ez5H

— Universal Music Group (@UMG) January 31, 2024

 

Un 1% dels ingressos   

Segons Universal, TikTok només representa al voltant de l'1% dels seus ingressos totals.

Tot i això, la plataforma també és un aparador musical. Els creadors de contingut a la plataforma, amb més de 1.000 milions d'usuaris arreu del món, sovint fan servir cançons dels artistes d'Universal als seus vídeos i tant artistes emergents com ja posicionats fan servir TikTok per promocionar la seva música.

Això és justament el que subratlla TikTok en un comunicat de resposta, en què assegura que el que explica Universal és fals i que les decisions de la discogràfica "no responen als interessos dels artistes, compositors i fans".

pic.twitter.com/8WNHLqIiyy

— TikTokComms (@TikTokComms) January 31, 2024

Només un acord en menys de 24 hores podria evitar que el catàleg musical d'Universal desaparegui de TikTok.