
Madrid
Les vendes de cotxes cauen un 13,4% el 2012 i no arriben a les 700.000 unitats
El pla PIVE del govern espanyol, que bonifica la compra d'un cotxe, ha pal·liat la caiguda de vendes de l'any. El sector calcula que el 2012 s'han venut uns 700.000 cotxes a l'estat espanyol, i això representa una davallada del 13,5%.
Redacció
02/01/2013 - 12.37 Actualitzat 09/11/2021 - 11.59
El pla PIVE del govern espanyol, que bonifica la compra d'un cotxe, ha pal·liat la caiguda de vendes de l'any. El sector calcula que el 2012 s'han venut uns 700.000 cotxes a l'estat espanyol, i això representa una davallada del 13,5%.
Segons dades de les associacions de fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto) i venedors (Ganvam), les matriculacions d'automòbils al mercat espanyol es van situar en 699.589 unitats durant l'any passat, una xifra que representa una disminució del 13,4% si es compara amb la de l'any anterior.
Al desembre, les entregues d'automòbils a Espanya van arribar a un volum de 51.197 unitats, fet que suposa una disminució del 23% en comparació amb les 66.457 unitats matriculades a l'últim mes del 2011.
Anfac, Faconauto i Ganvam han indicat que la caiguda de les matriculacions al tancament del 2012 ha estat esmorteïda per la posada en marxa del pla PIVE, del qual ja s'ha esgotat el 80% del fons de 75 milions d'euros amb els quals estava dotat aquest programa, amb gairebé 65.000 operacions registrades.
El portaveu de l'associació de fabricació de cotxes, David Barrientos, ha explicat que "gràcies al pla PIVE s'ha aconseguit pal·liar en certa mesura el mal resultat que s'estava registrant, tenint en compte que les gairebé 700.000 unitats que s'han venut durant el 2012 són molt poques per al mercat espanyol".
Per tot plegat, Anfac, Faconauto i Ganvam demanen que el pla PIVE es prorrogui al 2013 pels efectes beneficiosos que ha tingut, no només en les xifres de vendes, sinó també en la contaminació mediambiental i en la seguretat viària. I és que, segons el sector, el pla aconsegueix renovar el parc automobilístic amb cotxes moderns que incorporen equipaments per a la reducció de la contaminació i que ofereixen millores pel que fa a la seguretat viària.
A més, afegeixen que el 2013 tornarà a ser un any complicat pel que fa al consum.
Les matriculacions de cotxes durant el desembre i durant tot el 2012 han baixat a totes les comunitats.
El 29,6% dels cotxes venuts tenen motor de gasolina; el 68,9%, de gasoil, i l'1,4% correspon a cotxes equipats amb sistemes de propulsió híbrid o elèctric.
Per marques, les més venudes de gener a desembre han estat Volkswagen, Peugeot i Seat. El model estrella, però, ha estat el Renault Megan.
Segons dades de les associacions de fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto) i venedors (Ganvam), les matriculacions d'automòbils al mercat espanyol es van situar en 699.589 unitats durant l'any passat, una xifra que representa una disminució del 13,4% si es compara amb la de l'any anterior.
Al desembre, les entregues d'automòbils a Espanya van arribar a un volum de 51.197 unitats, fet que suposa una disminució del 23% en comparació amb les 66.457 unitats matriculades a l'últim mes del 2011.
Anfac, Faconauto i Ganvam han indicat que la caiguda de les matriculacions al tancament del 2012 ha estat esmorteïda per la posada en marxa del pla PIVE, del qual ja s'ha esgotat el 80% del fons de 75 milions d'euros amb els quals estava dotat aquest programa, amb gairebé 65.000 operacions registrades.
El portaveu de l'associació de fabricació de cotxes, David Barrientos, ha explicat que "gràcies al pla PIVE s'ha aconseguit pal·liar en certa mesura el mal resultat que s'estava registrant, tenint en compte que les gairebé 700.000 unitats que s'han venut durant el 2012 són molt poques per al mercat espanyol".
Per tot plegat, Anfac, Faconauto i Ganvam demanen que el pla PIVE es prorrogui al 2013 pels efectes beneficiosos que ha tingut, no només en les xifres de vendes, sinó també en la contaminació mediambiental i en la seguretat viària. I és que, segons el sector, el pla aconsegueix renovar el parc automobilístic amb cotxes moderns que incorporen equipaments per a la reducció de la contaminació i que ofereixen millores pel que fa a la seguretat viària.
A més, afegeixen que el 2013 tornarà a ser un any complicat pel que fa al consum.
Les matriculacions de cotxes durant el desembre i durant tot el 2012 han baixat a totes les comunitats.
El 29,6% dels cotxes venuts tenen motor de gasolina; el 68,9%, de gasoil, i l'1,4% correspon a cotxes equipats amb sistemes de propulsió híbrid o elèctric.
Per marques, les més venudes de gener a desembre han estat Volkswagen, Peugeot i Seat. El model estrella, però, ha estat el Renault Megan.
Avui és notícia
La Xina rebaixa els aranzels al porc a la majoria d'empreses espanyoles: "És una gran notícia"
Confirmen la mort de 10 senglars més per pesta porcina africana i ja en són 26, tots dins el radi
Acord per mantenir la rebaixa del 50% en la T-usual i la T-jove per al 2026
On serà vàlid l'abonament de transport públic de 60 euros mensuals, 30 per als joves
Així va néixer (i morir) el controvertit model sanitari publicoprivat valencià que ha adoptat Madrid