Comprovar loteria de Nadal
Loteria de Nadal 2025
Tiroteig Castelldefels
Mor Chris Rea
Ordeig pesta porcina africana
Cotxe bomba Moscou
Badalona institut B9
Sant Boi loteria de Nadal
Assignatures ciències batxillerat
UB Fiscalia grup CREA
Dinamarca Correus
Accident motorista Torrefarrera
Vila-real Barça
Girona Atlètic de Madrid
Brahim Díaz Marroc

Barcelona

L'estratègia de negoci de Google i els serveis que ofereix el buscador acaparen l'atenció en l'IGC

Moderada pel director general d'e-laCaixa, Benjamí Puigdevall, Isabel Aguilera i Jesse James Garret han protagonitzat la primera sessió plenària de l'Internet Global Congress. Aguilera, recentment nomenada màxima responsable de Google a Espanya i Portugal, ha parlat sobre l'estratègia de negoci i els serveis que ofereix el buscador. Segons ha dit, tot i tenir el reconeixement de l'empresa de tecnologia de recerca més destacada del món, la meta de Google és oferir un millor nivell de servei a tothom que busca informació. Google innova per poder donar un servei ràpid, precís i fàcil d'utilitzar i que s'hi pugui accedir des de qualsevol lloc.

30/05/2006 - 00.12 Actualitzat 05/11/2019 - 13.49

Sessió de luxe a l'Internet Global Congress amb dos dels principals gurus de la tecnologia d'avui. I és que el certamen ha comptat amb les conferències d'Isabel Aguilera, directora general de Google Espanya i Portugal, i Jesse James Garret, un nord-americà considerat un dels màxims especialistes sobre usabilitat i comunicació a internet. D'una banda, Isabel Aguilera ha parlat sobre l'estratègia de negoci i els serveis que ofereix el principal cercador d'internet. I de l'altra, Jesse James Garret ha explicat els principals elements que han de tenir els creadors de pàgines web si volen oferir un excel·lent servei als usuaris i ha presentat les eines i tècniques per analitzar, conèixer i resoldre els problemes relacionats amb la mateixa experiència de l'usuari.

El model de Google es finança amb dues fonts d'ingressos: els serveis de recerca i la publicitat, i és amb aquesta darrera que es recapten la major part de beneficis, segons reconeix Aguilera. El programa publicitari ofereix als anunciants opcions que s'adapten a les seves necessitats i segmenten amb precisió la publicació de l'anunci als usuaris que busquen informació sobre un producte o servei. En aquest sentit, però, ha lamentat la situació que es viu a Espanya en aquest terreny. I és que la inversió en publicitat a Espanya només es del 2%, quan el consum en mitjans és del 27%.

Aguilera ha presentat els productes de Google: Google Desktop Search, que permet als usuaris trobar informació als ordinadors amb la mateixa rapidesa que poden buscar a la web amb Google; el Google Maps, per buscar informació sobre una adreça, un negoci (restaurants, hotels...), així com ofereix la millor ruta per arribar fins a un municipi; el Blogger, una eina perquè els usuaris puguin crear el seu propi blog i així expressar les seves opinions i interactuar amb altres usuaris gratuïtament; el Google Earth, que permet buscar qualsevol indret del món; la barra d'eines, que permet fer la recerca i agilitza la navegació, la simplifica i la fa més eficient, a més de tenir un corrector ortogràfic, traductor de paraules i bloquejar "pop ups"; el Google Books, per buscar llibres; els anuncis d'"adwords" de Google, que permeten fer arribar la publicitat els nous clients just en el moment en què busquen els seus productes o serveis; el Google Analytics, que ofereix informació a empreses de tot el que volen saber sobre com l'han trobat els seus visitants i com interactuen en la seva web, i el Google Mini, una solució que integra hardware i software, dissenyada per ajudar una organització a treure el màxim profit dels seus actius digitals. A més, la interfície de Google està preparada per al dispositiu mòbil, que, segons Aguilera, protagonitzarà el futur.

Google considera que el més important és pensar en l'usuari, la interfície ha de ser clara i senzilla i el lloc en els resultats de recerca no ha d'estar a la venda. També interpreta que la publicitat que apareix a la web ha de tenir un contingut rellevant i ha d'estar relacionada amb la recerca, que és millor especialitzar-se, que la velocitat és un valor segur, que la democràcia a internet funciona, que no s'ha d'estar al despatx per obtenir una resposta -donant així a entendre que amb el mòbil es podrà consultar informació des de qualsevol lloc-, que és possible obtenir ingressos actuant de manera ètica, que és impossible recollir tota la informació, que la necessitat d'informació supera totes les fronteres, que és possible ser professional sense portar vestit i que no ens conformem amb uns resultats magnífics, segons ha sentenciat finalment la directora del cercador més utilitzat al món.

Segons Aguilera, internet és llibertat, innovació i excel·lència, i Google pot i ha de millorar la productivitat i la competitivitat sense desestimar les oportunitats que se li presenten. Amb tot, i així ha acabat el seu discurs, "l'última paraula la té l'ésser humà".